اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نگهداری 270 کودک در مراکز بهزیستی آذربایجان‌شرقی/ خدمات حمایتی از ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی حمایت از ایتام و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین زنان سرپرست خانوار را از دغدغه‌های اصلی در این مجموعه دانست و گفت: ۲۷۰ کودک در ۲۵ مرکز بهزیستی و یک شیرخوارگاه نگهداری شده و از خدمات مجموعه بهره‌مند هستند.

نگهداری 270 کودک در مراکز بهزیستی آذربایجان‌شرقی/ خدمات حمایتی از ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار سالمند در استان وجود دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر از سالمندان دارای معلولیت، معادل  ۳/۲۵ درصد، تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: یکی از معضلات کشور و استان در آینده افزایش جمعیت سالمند است به‌طوریکه در ۲۰ سال آینده قشر زیادی از جامعه سالمند خواهند شد و لزوم فرزندآوری برای کاهش تبعات این امر ضروری است.

وی با بیان اینکه آموزش کودکان زیر 6 سال توسط معاونت اجتماعی بهزیستی انجام می‌گیرد، در رابطه با آمار مهد کودک‌های استان گفت: حدود یک‌هزار مهد کودک شهری در استان فعالیت دارند و از سال گذشته در راستای حمایت از سه دهک درآمد پایین جامعه، هر روز یک وعده غذای گرم در مهدهای واقع در روستا توزیع می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان، حمایت از ایتام و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین زنان سرپرست خانوار را از دغدغه‌های اصلی در این مجموعه دانست و افزود: ۲۷۰ کودک در ۲۵ مرکز بهزیستی و یک شیرخوارگاه نگهداری شده و از خدمات مجموعه بهره‌مند هستند. 

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات حمایتی این اداره‌کل از قبیل کمک هزینه ودیعه مسکن، بیمه، دریافت مستمری، کمک هزینه تحصیلات برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معافیت سربازی و... استفاده می‌کنند.

 صحاف از ارائه بیش از ۶۱ هزار خدمت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی توسط اورژانس اجتماعی خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت بحث توانمندسازی جامعه هدف متذکر شد: اعطای وام کم بهره به‌‌منظور ایجاد اشتغال و حمایت از بیمه‌های کارفرمایی و خویش‌فرمایی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است و در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به همین منظور صرف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به واگذاری 581 واحد مسکن مددجویی در سال 98 از تحویل ۵۴ واحد مسکن به مددجویان در هفته بهزیستی سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول