اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بررسی طراحی پلت‌فرم مشترک برای خودروسازان داخلی/ هر روز روش‌های جدید دور زدن تحریم‌ها اعمال می‌شود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از بررسی طراحی پلت‌فرم مشترک برای خودروسازان داخلی خبر داد و گفت: هر روز روش‌های جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها در وزارت صمت اعمال می‌شود.

بررسی طراحی پلت‌فرم مشترک برای خودروسازان داخلی/ هر روز روش‌های جدید دور زدن تحریم‌ها اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بیات عصر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی اتوبوس‌سازی عقاب‌افشان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری کرده تا میزان تولید و ساخت داخلی را به‌خصوص در اتوبوس‌سازی نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

او گفت: این اقدام بر اساس طرحی که در قالب مساعدت و کمک به شرکت‌های تولیدی خودروهای تجاری است، عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در صنعت خودروسازی در کشورمان وجود دارد، نبود پلت‌فرم مشترک بوده و در حوزه خودروهای تجاری هم این امر مشهود است.

بیات گفت: برای اینکه بتوانیم با شرکت‌های خودروسازی خارجی رقابت کنیم، پلت‌فرم مشترک باید طراحی شود؛ به‌گونه‌ای که بتوانیم توسط تمام خودروسازها از آن استفاده کنیم تا قیمت تمام‌شده تولید کاهش پیدا کند.

او افزود: با کاهش قیمت تمام‌شده و طراحی پلت‌فرم مشترک، علاوه بر اینکه میزان تیراژ تولید افزایش می‌یابد، سهم بسیار زیاد و مهمی در کاهش قیمت ایفا می‌کند و می‌توان استانداردسازی را به معنای واقعی توسعه داد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: با این اقدام، ذینفعان جامعه یعنی مردم، تولیدکنندگان و حتی دولت که منابع مالی و ارزی را باید برای این بخش تأمین کند، می‌توانند از اثرات آن منتفع شوند.

بیات بیان کرد: باید مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و فشارهایی که به کشورمان وارد می‌شود، بایستیم و با آن‌ها مقابله کنیم و از این‌رو، در حال بررسی با شرکت‌های خودروساز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستیم تا جمع‌بندی نهایی برای طراحی پلت‌فرم مشترکی که برای اکثر خودروسازان داخلی مورداستفاده قرار ‌گیرد، برسیم.

او با بیان اینکه امروز همه مردم در کشورمان مشکلات مربوط به ارز را می‌دانند که تأثیرات زیادی بر واردات و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران دارد، گفت: علی‌رغم همه این فشارها، وزارت صمت با تمام قدرت مسیرهای دور زدن تحریم‌ها و ورود ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه به کشور را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: هر روز راه‌ها و روش‌های نوینی پیدا می‌شود که کمک زیادی به صنایع کشورمان می‌کند؛ اما باید توجه داشت که امروز در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط تحریمی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه کشورمان پیاده می‌کنند، قرار داریم؛ ولی با درایت مدیران سعی می‌شود تا این دوران را با قدرت پشت سر بگذاریم.

بیات افزود: امروز با بازدیدی که از شرکت صنعتی عقاب‌افشان سمنان به عمل آمد، با امکانات و توانایی‌های ساخت داخلی این شرکت آشنا شدیم و اتوبوس‌هایی که تولیدشده و آماده تحویل به متقاضیان و ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور است، ملاحظه شد.

او ادامه داد: شرکت عقاب‌افشان سمنان محصولاتی را تولید کرده و آمادگی عرضه به مشتریان است؛ اما اختلافاتی بر سر قیمت‌گذاری با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: جلسات خوبی را با مسؤولان این سازمان برگزار کردیم و به نتایج مناسبی نیز رسیده‌ایم و سعی می‌شود ظرف ۱۰ روز آینده قیمت‌گذاری مناسبی انجام شود؛ در قیمت‌گذاری‌ها، منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت توأمان دیده خواهد شد.

بیات ادامه داد: تولیدکنندگان در شرایط کرونایی و در دوران تحریم‌های اقتصادی نیازمند حمایت ویژه هستند و نقش مهمی در پایداری کشور دارند و وزارت صمت این را درک می‌کند که اگر تولید پایدار باشد، کشور نیز مقتدر خواهد بود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول