اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادامه تنش‌ها میان باکو-ایراوان/ وزارت دفاع آذربایجان به ارمنستان هشدار داد

وزارت دفاع آذربایجان به ارمنستان در باره حمله احتمالی به تأسیسات راهبردی آذربایجان هشدار داد.

ادامه تنش‌ها میان باکو-ایراوان/ وزارت دفاع آذربایجان به ارمنستان هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آذربایجان هشدار داد چنانچه طرف ارمنی به حملات خود ادامه دهد، تأسیسات هسته‌ای ایروان را هدف قرار خواهد داد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان به نقل از «واقیف درگاه‌ لی»سخنگوی وزارت دفاع این کشور امروز پنجشنبه گزارش دادند که باکو هشدار داده است اگر ایروان بخواهد مراکز راهبردی آذربایجان را هدف حملات خود قرار دهد، این کشور نیز نیروگاه تولید برق ارمنستان را هدف قرار خواهد داد.

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در واکنش به انتشار اخباری صورت داد مبنی بر اینکه ارمنستان به دنبال حمله به «مخزن آبی مینگه چِویر» است. سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان این اخبار را شایعه خواند و گفت  این منطقه استراتژیک است و به شدت محافظت می‌شود.

او ادامه داد: «ارمنستان باید این نکته را فراموش نکند که مدرن‌ترین سامانه‌های موشکی در زرادخانه ارتش آذربایجان است و می‌توان از آن‌ها برای حمله به نیروگاه هسته‌ای متسامور استفاده کرد».

نیروگاه برقی «متسامور» ارمنستان در ۳۰ کیلومتری غرب ایروان، پایتخت ارمنستان قرار دارد. این نیروگاه از دو راکتور هسته‌ای با قدرت تولید ۴۰۸ مقاوات در روز ساخته شده است و هم‌اکنون چهلر درصد برق ارمنستان را تأمین می‌کند.

تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حمله نظامیان این کشور به منطقه مرزی «تووز» آذربایجان از یکشنبه آغاز و منجر به درگیری شدید در منطقه مرزی شد؛ در این درگیری‌ها، شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول