اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جزئیات جدید از خسارت سیل به 5 شهرستان آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی جزئیات خسارت سیل به پنج شهرستان استان را تشریح کرد.

جزئیات جدید از خسارت سیل به 5 شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب شیر، محمدباقر هنربر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان عجب شیر اظهار کرد: سیل روز بیست و یکم تیر ماه خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده است که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.

وی افزود: سیل اخیر در روستاهای شهرستان عجب شیر هم خساراتی بار آورده که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته، اما خسارات‌ زیادی را به معابر داخل روستاها و پل بین مزارع در رودخانه قلعه چای مزارع، باغات و بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: میزان خسارت‌ ناشی از سیل توسط فرمانداران در حالی ارزیابی بوده و بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و معابر نیز در حال انجام است، آب منازل تخلیه شده و اقدامات لازم توسط فرمانداران و شهرداران انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ادارات باید هرچه سریع تر میزان خسارت وارده را برآورد کنند افزود: چون امکانات شهرستان جوابگوی این حادثه نیست، از امکانات استانی برای رفع مشکلات بوجود آمده اقدام خواهیم کرد.

هنربردر بخشی سخنان خود با تشکر از اقدامات بسیج که در اکثر حوادث طبیعی کمک حال ستاد بحران هستند گفت: بر اساس قانون باید تمام ادارات تمام تجهیزات خود را در مواقع نیاز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

انتهای پیام/60015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول