اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته خبری حوادث فارس/ از دستگیری هکر ۱۴ ساله در فسا تا واژگونی پژو ۴۰۵ در بنارویه

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته خبری حوادث فارس/ از دستگیری هکر ۱۴ ساله در فسا تا واژگونی پژو ۴۰۵ در بنارویه

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.


دستگیری سارق کابل‌های مخابرات با ۳۰ فقره سرقت در مرودشت 

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق و کشف ۳۰ فقره سرقت کابل های مخابرات خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، اسماعیل زراعتیان گفت: در پی انتشار کلیپی مبنی بر سرقت کابل‌های مخابرات در پخش شهروند خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور تیمی از ماموران زبده این فرماندهی تشکیل و با اقدامات شبانه روزی، بازدیدهای میدانی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی در کمتر از ۴۸ ساعت، موفق به شناسایی سارق شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی، موفق شدند سارق را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس مرودشت با بیان اینکه سارق در بازجویی‌ اولیه به ۳۰ فقره سرقت کابل مخابرات اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی، یک هزار و ۵۰۹ متر کابل مسروقه کشف شد.

زراعتیان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر مال خر نیز شناسایی و دستگیر شد، گفت: متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

تقدیر جانشین اداره مخابرات از مجموعه انتظامی
 
در پی دستگیری سارق کابل‌های مخابرات توسط پلیس مرودشت، جانشین اداره مخابرات با حضور در دفتر فرمانده انتظامی این شهرستان، از سرعت عمل بالای ماموران در شناسایی و دستگیری سارق تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پلیس فارس، بهرام قاسمی گفت: قطع کابل های مخابرات و سرقت آنها باعث اختلال در مکالمات و ارتباطات تلفنی و خدمات اینترنتی شده بود و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت.

وی افزود: تهیه و جایگزین کابل‌های سرقت شده به دلیل هزینه‌های بالا و کمیاب بودن آن، کار دشواری است و به همین دلیل روزانه جمعیتی از شهروندان با مراجعه حضوری و با ارتباطات تلفنی با اداره مخابرات شهرستان ابراز نارضایتی وگلایه مندی می کردند.

جانشین اداره مخابرات مرودشت با تقدیر و تشکر ویژه از فرماندهی انتظامی این شهرستان، اقدام سریع و به موقع پلیس را موجب رضایت مندی شهروندان و نشان از اقتدار و توانمندی آن بر شمرد و گفت: به نمایندگی از مجموعه مخابرات شهرستان مرودشت و شهروندان، صمیمانه از تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنم.

دستگیری ۴۵ خرده فروش مواد مخدر در فیروزآباد
فرمانده انتظامی فیروزآباد از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری ۴۵ خرده فروش مواد مخدر طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، مهدی جوکار گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان، در شهرستان فیروزآباد به صورت مستمر اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد طی یک هفته گذشته، پنج کیلو انواع مواد مخدر، ۱۲ حقه وافور و دو دستگاه ترازوی توزین را کشف و در این خصوص ۴۵ خرده فروش مواد مخدر را نیز دستگیر کردند.

جوکار  با اشاره به توقیف هفت دستگاه موتورسیکلت و خودرو متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند، هدف از اجرای اینگونه طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه برای افراد سودجو عنوان کرد.

واژگونی پژو ۴۰۵ با دو کشته و یک مجروح در بنارویه
رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور روستایی "بنارویه" شهرستان لارستان، دو نفر کشته و یک نفر مجروح و راهی بیمارستان شد. 

به گزارش پلیس فارس، حمدالله هوشمندی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی "بنارویه" شهرستان لارستان به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک پژو ۴۰۵ با سه سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن دو نفر از سرنشینان فوت و یک نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس بیان کرد: کارشناسان عدم توجه به جلو راننده به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

 رسیدگی به معیشت کارکنان در دستور کار پلیس بوانات 
فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این فرماندهی در راستای افزایش کارایی کارکنان و ایجاد روحیه مضاعف خدمتی، رسیدگی به معیشت آنان است.

به گزارش پلیس فارس، سید ابوالفضل مسعودی بیان داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  تحقق شعار سال با موضوع جهش تولید و رسیدگی به وضعیت روحی و معیشتی کارکنان ناجا و افزایش توان خدمتی، نشاط و قدردانی از زحمات آنان و خانواده‌ها، این فرماندهی در یک قطعه زمین به متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر اقدام به کاشت درخت میوه کرده است.

وی افزود: روز گذشته معاونت آماد و پشتیبانی این شهرستان اقدام به برداشت انگور، هلو، سیب و آلبالو و تقسیم آن بین کارکنان کرده است .  

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات افزود: تامین آسایش و رفاه کارکنان نقش مستقیم بر روحیه و انگیزه خدمتی آنان دارد و موجب صلابت و ارتقای بهتر خدمت رسانی به شهروندان می‌شود.

دستگیری هکر ۱۴ ساله در فسا 
نوجوان ۱۴ ساله‌ای که اقدام به هک صفحه اینستاگرام و جعل عنوان پلیس فتا کرده بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فارس، فرج رستمی در تشریح این خبر گفت: با ارجاع پرونده قضایی مبنی بر هک صفحه اینستاگرام شاکی و تهدید وی با مضمون پلیس فتا، پرونده در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. 

وی افزود: با اقدامات فنی انجام شده، ضمن بازگردانی صفحه شاکی، متهم ۱۴ ساله شناسایی و به پلیس فتا احضار که با مشاهده ادله پلیس، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی فسا از تحویل متهم به دادسرا گفت و خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری که فضای مجازی را بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف خود قرار می‌دهند، آگاه باشند کارشناسان پلیس فتا ردپای آنان را در فضای مجازی شناسایی و با اینگونه جرائم برخورد خواهد کرد.

دستگیری قاتل ۳۵ ساله کمتر از یک ساعت در مرودشت
فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری فردی ۳۵ ساله خبر داد که پس از قتل دایی خود، دو نفر دیگر نیز مجروح کرده بود.

به گزارش پلیس فارس، اسماعیل زراعتیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در یکی از محلات شهر مرودشت، بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی ۳۹ ساله از ناحیه کشاله ران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و درحالی که نفس‌های آخر را می‌کشید به ماموران گفت: خواهر زاده اش به وی شلیک و با خودرو پژو ۲۰۶ متواری شده است.

زراعتیان با اشاره به اینکه فرد مجروح حین انتقال به بیمارستان فوت کرد، افزود: سریعاً اکیپ‌هایی برای دستگیری قاتل تشکیل و مسیرهای فرعی شهر مورد بازرسی قرار گرفت که در یکی از خروجی‌ها، خودرو قاتل مشاهده و به محض رویت ماموران با سرعت متواری شد.

رئیس پلیس مرودشت گفت: ماموران به تعقیب خودرو پرداختند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را توقیف و قاتل ۳۵ ساله را سریعا دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل پس از قتل دایی خود هنگام فرار در یکی از خیابان‌های سطح شهر، دو نفر دیگر را نیز با شلیک اسلحه مجروح کرده بود، خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف حساب عنوان کرد. 

زراعتیان با بیان اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام عصبانیت همواره خشم خود را کنترل و بدون هیچ گونه اقدامی، محل را ترک و از انجام هرگونه نزاع و درگیری بپرهیزید تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/ ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول