اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 دفتر فنی کار طراحی واحدهای روستایی را انجام می‌دهند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون 12 دفتر فنی و مهندسی در راستای طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

12 دفتر فنی کار طراحی واحدهای روستایی را انجام می‌دهند

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان بر ساخت و سازهای روستایی نظارت دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 12 دفتر فنی و مهندسی نیز در راستای طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است، گفت: جمع‌آوری پرونده‌های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه‌ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه‌های سهولت در اجرا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق برای استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می‌شود، طبق ساز و کارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی است.

خواجه‌ای یادآور شد: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‌های روستایی بر اساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، به کارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی‌ مستعد در فن ساختمان سازی روستایی، بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظرین با آموزش علمی‌ و عملی مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بهره‌مندی از نظام فنی روستایی که شامل مهندسین با تجربه و دفاتر طراحی در سطح استان است، تاکنون بالغ بر 37 هزار و 600 واحد روستایی را طراحی و نظارت کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تأکید کرد: مهندسان نقش و مسؤولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند، تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

خواجه‌ای بر لزوم ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها تأکید کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول