اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هشدار روسیه در مورد تحرکات جدید تروریست‌های انتقالی به افغانستان

معاون شورای امنیت روسیه گفت: فعالیت تروریست‌هایی که از سوریه به مناطق شمالی افغانستان نقل مکان کرده‌اند، شدت گرفته و نقشه‌هایی برای نفوذ به آسیای مرکزی دارند.

هشدار روسیه در مورد تحرکات جدید تروریست‌های انتقالی به افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید نورگالی اف» معاون شورای امنیت روسیه نسبت به عزم جنگجویان مستقر در مناطق شمالی افغانستان برای حمله به کشورهای همسایه در آسیای مرکزی هشدار داد.

وی گفت: شکی نیست تروریست‌های داعش خسارات جدی دیده و بخش عظیمی از خاک  سوریه از وجود این عناصر تروریستی آزاد شده است.

معاون شورای امنیت روسیه افزود: اما تروریست ها در شمال افغانستان فعال شدند و نقشه هایی برای نفوذ به کشورهای همسایه در آسیای مرکزی را دارند.

نورگالی اف در ادامه بر اهمیت بخش تاجیکی و افغانی مرز خارجی سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان یک پایگاه ضد تروریستی تاکید کرد و گفت: در این راستا، برای تثبیت اوضاع اقدامات سیاسی و نظامی انجام و همکاری سازمان های بین المللی و منطقه ای بهبود می یابد.

وی افزود: در تاجیکستان زیرساخت های نظامی ایجاد، روش های جدیدی برای مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیر قانونی تمرین و تهیه پیش نویس برنامه بین المللی هدفمند سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت بخش های مرز تاجیکستان و افغانستان در حال تکمیل است.

نورگالی اف یاداور شد: مسئله حضور شهروندان روسیه و سایر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در صفوف شبه نظامیان مدتهاست در حوزه دید سازمان پیمان امنیت جمعی قرار داشته و با هدف مسدود کردن کانالهای استخدام، ورود و خروج شهروندان برای شرکت در فعالیت های تروریستی و خنثی کردن پایگاه منابع سازمان های تروریستی بین المللی در فضای پیمان امنیت جمعی عملیاتی تحت عنوان «مزدور» عملی شده بود.

وی با بیان این که در چارچوب عملیات بین المللی تحت نظارت سازمان پیمان امنیت جمعی در سال گذشته میلادی حدود 100 نفر درگیر به فعالیت های تروریستی بازداشت، بیش از 250 هزار نفر مورد بازجویی و 61 نفر دگیر تحت تعقیب بین المللی قرار گرفتند گفت: روسیه اجرای مجدد چنین عملیات‌هایی را در آینده مناسب می داند.

معاون شورای امنیت روسیه ایجاد لیست واحد در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی از سازمان هایی  که به عنوان تروریستی شناخته شده اند را مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم شرکای ما در ارمنستان و بلاروس برای پیاده سازی این امر، روند وارد کردن تغییرات لازم به قوانین ملی خود در این زمینه را تسریع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول