اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

هشدار دادستان مالیاتی به ادارات مالیاتی درباره ثبت نام حضوری مودیان +سند

دادستان انتظامی مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا 45 گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

هشدار دادستان مالیاتی به ادارات مالیاتی درباره ثبت نام حضوری مودیان +سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس بهزاد دادستان انتظامی مالیاتی در نامه‌ای به مدیران مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا 45 گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

در این نامه آمده است: با توجه به الکترونیکی و هوشمندسازی مراحل سامانه ثبت نام الکترونیک و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی مطابق دستور ستاد ملی کرونا و همچنین در اجرای منویات مقام عالی وزارت و رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی و به منظور تسهیل در امور کسب و کار مودیان محترم و با عنایت به دستورالعمل شماره ۲۷۰۳۱۵۹/ص مورخ ۱۳۹۹/۳/۷، من‌بعد حضور مودیان محترم مالیاتی در محل اداره امور مالیاتی مربوطه جهت تکمیل ثبت نام و تشکیل پرونده ، ارائه مدارک ثبت نام و... ضرورت نداشته و کلیه فرآیند ها اعتبار سنجی تا گام 45 باید بصورت الکترونیکی و از راه دور صورت پذیرد.

مقتضی است، مدیران کل امور مالیاتی على الخصوص در شرایط کنونی جامعه، ترتیبی اتخاذ نمایند که کلیه همکاران اقدامات قانونی لازم ( تخصیص واحد مالیاتی، صحت سنجی فعالیت های مودی، تعیین مشمولیت ارزش افزوده و ... ) را در خصوص تکمیل فرآیند مذکور معمول فرمایند. بدیهی است در صورت احراز تساهل و تسامح ، مامورین مالیائی متخلف تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت. شایان ذکر است نظر به رویکرد نوین سازمان متبوع بخشنامه شماره ۱۳۰/۱۴۷۲/د مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۱ این دادستانی کان لم یکن تلقی می گردد.

به گزارش فارس، 45 گام ثبت نام مالیاتی که در گذشته نیاز به مراجعه حضوری داشت از سوی دولت و با تلاش مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد غیرحضوری شد اما در برخی ادارات مالیاتی مودیان را به مراجعه حضوری برای انجام کار تشویق یا اجبار می کنند که از سوی دادستانی این اقدام منع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول