اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

این سرگرمی برای روزهای خانه نشینی است/ تجربه فرماندهی با بازی نیکیماک

نیکیماک ترکیبی هوشمندانه است از استراتژی، ذهن خوانی و خطرپذیری است که می تواند در این روزها که ماندن در خانه توصیه شده، خانواده ها را سرگرم کند.

این سرگرمی برای روزهای خانه نشینی است/ تجربه فرماندهی با بازی نیکیماک

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، این روزها که ویروس کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده و بر خانه ماندن تأکید می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها با معضل سرگرم کردن کودکان و نوجوانان خود مواجه هستند و خیلی اوقات نمی‌دانند که به عنوان جایگزین پارک  و سینما چه تفریحی را برای خانه در نظر بگیرند.

بازی‌های رو میزی یکی از تفریحاتی است که می‌تواند نه تنها بچه‌ها بلکه بزرگسالان را سرگرم کند و جمعی از پر از معاشرت و خنده را برای خانواده‌ها بسازد. یکی از بازی‌هایی که برای گروه‌های 2 تا 6 نفره تهیه شده و مناسب گروه سنی 8 سال به بالا است،‌ بازی رو میزی نیکیماک است.

شما در این بازی 45 کارت تصویر، 9 کارت فرماندهی، 2 تاس چوبی، یک کیسه پارچه‌ای و یک دفترچه قوانین بازی دارید.

در داستان این بازی آمده که هرج و مرج و ویرانی، سیاره حشرات را فرا گرفته و به زودی خلاف‌کاران و قانون‌شکنان اختیار کل سیاره را به دست خواهند گرفت. در واقع شما در این بازی در نقش یکی از فرماندهان سیاره ظاهر می‌شوید که باید با شناسایی نیروهای خود از قدرت ذهن‌خوانی و حافظه‌تان کمک بگیرید تا نقشه دشمن را خنثی کنید.

نیکیماک ترکیبی هوشمندانه از خطرپذیری، ذهن‌خوانی و استراتژی است. زمانی که بازی را شروع می‌کنید ممکن است اطلاعات زیادی از آن نداشته باشید و با کارت‌های خود چندان آشنا نباشید اما با ادامه بازی پیشرفت می‌کنید و نه تنها در مورد کارت‌های خود بلکه در مورد کارت‌های طرف بازی هم می‌توانید اطلاعات زیادی پیدا کنید.

شما در این بازی به همراه سایر بازیکنان باید تلاش کنید تا در پایان کارت‌هایی را در اختیار داشته باشید که اعداد کمتری دارند.

هدف بازی

شما در بازی 4 کارت دارید که فقط از شماره روی بعضی از آنها باخبر هستید،‌باید تلاش کنید تا در حین بازی کارت‌های خود و  کارت‌هایی که اعداد آنها کمتر است عوض کنید و زمانی که حدس زدید عدد کارت شما از عدد کارت حریف کمتر است باید با اعلام واژه نیکیماک این موضوع را اعلام و خود را به عنوان فرد برنده معرفی کنید.

روش بازی

در ابتدا هر بازیکن می‌تواند فقط کارت ابتدایی و انتهایی از ردیف کارت‌های خود را ببیند و آنها را به خاطر بسپارد. برای شروع باید یا قرعه‌کشی کنید یا با توافق یک نفر بازی را شروع کند.

بازیکن اول با برداشتن یک کارت از روی بسته کارت‌ها به طوری که فقط خودش بتواند آن کارت را ببیند بازی را شروع می‌کند و می‌تواند آن کارت را با هر کدام از کارت‌هایی که می‌خواهد عوض کند و کارت قدیمی را به شکلی که تصویر روی آن دیده شود، به کارت‌های استفاده شده اضافه کند. اگر هم تمایلی به تغییر کارت نداشته باشد، همان کارتی که از دسته کارت‌ها برداشته روی زمین می‌گذارد.

اگر کارت برداشته شده مربوط به کارت‌های فرماندهی باشد، باید دستورالعمل مربوط به آن کارت را انجام دهد، یعنی تاس ها را بردارید و با هم بیندازد. در واقع می‌تواند به اندازه مجموع عددهای روی تاس از اختیارات کارت فرماندهی استفاده کند ولی اگر نمی‌خواهد این کارت را سوخت کند می‌تواند نوبت بازی را به نفر بعدی بسپارد. اگر در طول بازی همه کارت‌ها مورد استفاده قرار گرفت باید مجددا آنها را بر بزنید و به عنوان بسته کارت جدید روی زمین بگذارید.

در بازی شما دو کارت‌هایی با عناوین پرپر، سرک و بده و بستون دارید، کارت پرپر به بازیکن اجازه می‌دهد که تعداد کارت‌های بیشتری از روی دسته کارت‌ها بکشد، با کارت سرک بازیکن امکان دیدن تصویر تعدادی کارت از دسته کارت‌های خودش را دارد و کارت بده بستون اختیار تعویض تعدادی از کارت‌های بازیکن را با کارت‌های حریفش می‌دهد.

پایان بازی چگونه است؟

برنده هر بار از این بازی کسی است که در انتهای رقابت مجموع شماره روی کارت‌هایش از همه کمتر باشد، اگر در زمان شمردن مجموعه شماره‌ها در دسته کارت‌ بازیکنی کارت فرماندهی وجود داشت باید از روی دسته‌کارت‌های روی زمین کارت بکشد و آن را با کارت فرماندهی عوض کند. برنده نهایی کسی است که بتواند 5 دوره بازی را به طور پی در پی برنده باشد.

بازی نیکیماک یک نوع پیشرفته هم دارد که شما در آن با کارت‌های همچون جابه‌جا،‌کم و بیش، جاسوس و گردباد مواجه هستید اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از بازی پیشرفته یک بار نیکیماک کلاسیک را بازی کنید تا روند بازی دست‌تان بیاید.

این بازی ابزاری هیجان‌انگیز برای تقویت و بهبود حافظه کوتاه‌مدت و افزایش خلاقیت بازیکنان‌ها است که در این روزها می‌تواند نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را سرگرم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول