اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مطالبات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی به حق بود/ مردم و مسؤولان نسبت به ناهنجاری‌ها واکنش نشان دهند

امام جمعه شهرکرد با به حق دانستن مطالبات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: علاوه بر متولیان و مدیران خود مردم هم باید نسبت به هنجارشکنی‌ها حساسیت نشان دهند.

مطالبات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی به حق بود/ مردم و مسؤولان نسبت به ناهنجاری‌ها واکنش نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در پیام جمعه خود خطاب به مردم گفت: مواظب باشید توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی که خیلی هم خوب و مورد تایید است، منجر به تفرقه بین مسلمانان نشود.

امام جمعه شهرکرد توضیح داد: نباید به بهانه فاصله گذاری و رعایت موارد بهداشتی، دعاهای ندبه و برخی از اجتماعات مذهبی تعطیل شوند؛ برخی از مراسمات را می‌توان با رعایت دقیق و سخت گیرانه پروتکل‌های بهداشتی انجام داد.

نکونام با اشاره به برخی از خواص دعا، ادامه داد: نباید طوری به مردم القا کنیم که گمان کنند تنها راه مقابله با ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است؛ البته که دستورالعمل‌های بهداشتی نقش موثری در مقابله با شیوع این ویروس دارند، اما مواظب باشید تاثیر دعا و استغاثه مورد غفلت واقع نشود.

نهضت احسان و تعاون ادامه داشته باشد

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و توصیه به ادامه مواسات در کشور، تصریح کرد: بلاخره عده‌ای در داخل کشور آسیب دیده و متضرر شده‌اند؛ شرایط اقتصادی و رکود اقتصاد نباید موجب متضرر شدن مردم شود؛ این نهضت تعاون و احسان باید ادامه داشته باشد؛ مانند همان مرحله اول که تمام کشور را در بر گرفت باید تلاش کنیم این روزها همه هوای همدیگر را بیشتر داشته باشیم.

مطالبات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی به حق بود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی در استان، بیان کرد: امروز برخی از مردم مطالبات و دغدغه‌های به حقی دارند؛ روز چهارشنبه جلسه شورای فرهنگی استان بود و این دغدغه‌ها مطرح شد و از همه دستگاه‌ها درخواست شد برای حل این موارد ورود کنند.(در شورای فرهنگ عمومی چه گذشت؟)

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: بسیاری از هنجارشکنی‌های اجتماعی را می‌توان مدیریت کرد و در شورای فرهنگ عمومی هم مصوب شد که متولیان گردشگری، متولیان پارک‌ها و ... وظایف خود را انجام دهند و فعال شوند.

برای حل مشکلات فرهنگی مردم هم باید پای کار بیایند و در برابر هنجارشکنی‌ها حساسیت نشان دهند

وی با متوجه کردن دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و فرهنگی، خطاب به مردم گفت: صرفا با فعال کردن دستگاه‌های فرهنگی موضوع تمام نمی‌شود، همه مردم باید کمک کنند تا زشتی‌های جامعه اسلامی اصلاح شود؛ برای مثال مردم روستاها و شهرهای حاشیه زاینده‌رود باید خودشان حساس باشند.

نکونام افزود: خود مردم باید به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، عمل کنند و در برابر بدرفتاری‌ها بی تفاوت نباشند و اجازه ندهند باغات و زمین‌هایشان به افرادی که برای فساد می‌آیند واگذار شود.

وی خطاب به کسبه هم توصیه کرد: امروز محل برخی از کسبه‌ها جایی شده برای جولان فساد، لازم است هم خود کسبه و هم اتحادیه آنان مراقبت کنند؛ تولیدکنندگان باید وارد شوند و لباس فاخر تولید کنند به طوری که این خلایی که در بازار از لباس‌های محجبه وجود دارد از بین برود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید جدی‌تر وارد شود و ظرفیت طلایه داران را بیش از پیش فعال کند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول