اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: تل‌آویو اجرای معامله قرن را به خطر نیاندازد

معاون وزیر خارجه آمریکا با هشدار تلویحی به رژیم صهیونیستی درباره اجرای یکجانبه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، از تل‌آویو خواست کاری انجام ندهد که مانع اجرای کل معامله قرن شود.

مقام آمریکایی: تل‌آویو اجرای معامله قرن را به خطر نیاندازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارنظرهای مختلف درباره به تعویق افتادن طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری و فشار آمریکا به تل‌آویو برای عدم اجرای یکجانبه و بدون هماهنگی آن، اکنون یک مقام آمریکایی این اظهارات را تلویحاََ تایید کرد.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیا، روز پنجشنبه طی سخنرانی در «صندوق مارشال آلمان» در ایالات متحده گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حوزه داخلی با فشارهایی از سوی برخی حامیانش برای اشغال کرانه باختری مواجه است اما آنها چشم‌انداز صلح که خواستار تشکیل دولت فلسطینی است را در نظر نمی‌گیرند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» با انتشار این خبر، نوشت این اظهارات شنکر در واقع درخواست از نتانیاهو برای زنده نگه داشتن چشم‌انداز تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل همزمان با برنامه‌ریزی برای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری است.

بر این اساس، وی در ادامه توضیح داد: «به همین دلیل ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم کاری نکنند که مانع اجرای طرح [معامله قرن] شود».

این مقام آمریکایی با تشکیک درباره اینکه نتانیاهو نهایتاََ طرح اشغال را اجرا خواهد کرد، گفت: «تعجب نمی‌کنم اگر شاهد رخ دادن چیزی نباشیم، اما گمان می‌کنم که نخست‌وزیر تمایل داشته باشد کاری انجام دهد».

شنکر همچنین افزود که اسرائیل از تهدیدهای قدرت‌های اروپایی درباره پیامدهای اجرای یکجانبه طرح اشغال و همچنین مخالفت جدی کشورهای عربی آگاه است.

چند روز پیش «موشه یعلون» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی افشا کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی در زمان رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن و نقشه مکان‌هایی از کرانه باختری که به فلسطین اشغالی ملحق می‌شد نیز اجازه اجرای طرح اشغال را نداده بود. (جزئیات بیشتر)

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 

«یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول