اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نماینده انقلابی مردم را فراموش نمی‌کند/برخی به نمایندگان مجلس مشورت‌های غلط می‌دهند

امام جمعه موقت کرمان گفت: وقتی می‌گوییم مجلس قوی یعنی باید نماینده اظهار نظر کارشناسی کند و حرف مخالف و موافق را گوش بدهد و نماینده انقلابی یعنی مردم را فراموش نکند و با مردم همراهی بکند.

نماینده انقلابی مردم را فراموش نمی‌کند/برخی به نمایندگان مجلس مشورت‌های غلط می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در ارتباط با اهمیت جایگاه شورای نگهبان اظهار داشت: زمانی که خبرگان رهبری شورای نگهبان را در قانون اساسی جای دادند فکر نمی‌کردند اینقدر کار بزرگی کردند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: خیلی‌ها اوایل انقلاب شاید شورای نگهبان را تعبدی پذیرفته بودند و اینقدر جایگاه بالایی برای آن قائل نبودند اما هر چه انقلاب جلوتر رفت ارزش شورای نگهبان در سرنوشت کشور روشن‌تر شد.

وی عنوان کرد: به ویژه در دو دهه اخیر تصمیمات شورای نگهبان چه در حوزه انتخابات و چه مصوبات مجلس با مصالح ملی کشور گره خورده و شورای نگهبان پالایشگاهی برای جدا کردن سره از ناصره بود.

توکلی با اشاره به فشار و هجمه علیه شورای نگهبان اظهار کرد: به همین جهت وقتی زمان انتخابات می‌شود هجمه‌های داخلی و خارجی همگام و همزبان شروع به تبلیغات کردن می‌کند و این شورا که امام راحل چندین بار بر ضرورتش تاکید کردند وهم رهبری معظم انقلاب، دشمنان به آن حمله می‌کنند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه 26 تیرماه زمان تاسیس شورای نگهبان است و خوب است که یک تحقیق داشته باشیم، تصریح کرد: چرا که همه ما خوبیم اما وقتی در بسترهای جدید قرار می‌گیریم تغییر می‌کنیم، جایگاه و قدرت آدم‌ها را عوض می‌کند شهرت آدم‌ها را تغییر می‌دهد.

توکلی ادامه داد: حالا ممکن است آدم از فیلتر شورای نگهبان رد شد و مشکلی نداشت ولی دیگران بیایند نفوذ کنند برای مشورت دادن به این نماینده مجلس و مشورت‌های غلط بدهند، نمایندگان باید مراقب باشند از آنهایی که مشورت می‌گیرند و همه جوانب را بسنجند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند مجلس یازدهم قوی‌ترین مجلس و انقلابی‌ترین مجلس پس از انقلاب است، گفت: وقتی می‌گوییم مجلس قوی یعنی باید نماینده اظهار نظر کارشناسی کند و حرف مخالف و موافق را گوش بدهد یعنی وضعی که الان در مجلس هست و مابین جلسات علنی نماینده‌ها گوشی همراهشان هست و در طول مجلس گوشی جواب می‌دهند باید برداشته شود، این نماینده نمی‌تواند نماینده قوی باشد.

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر اینکه نماینده انقلابی یعنی مردم را فراموش نکند و با مردم همراهی بکند، خاطرنشان کرد: توصیه رهبری به همدلی مجلس با دو قوه دیگر بسیار مهم است، نمایندگان دنبال حواشی نروند بعضی حواشی مجلس‌های قبلی همه آن ضرر بود و جایگاه مجلس را پایین آوردند.

توکلی عنوان کرد: انتظار از مجلس یازدهم با توصیه‌های مقام رهبری این است که به فکر حل مشکلات اقتصادی باشند استقلال و جمهوریت کشور و انقلابی بودن را برای خودشان تا آخر حفظ کنند.

وی با بیان اینکه کرونا یک بلای جهانی شده است و به کشور ما لطمه زد ولی به دشمنان ما بیشتر لطمه زد، گفت: کرونا بعد از چین سراغ ایران آمد تبلیغات گسترده شد که ایران از مقابله با کرونا ناتوان است

و کادر پزشکی و دارو در ایران مشکلاتی دارد و فضاسازی علیه ایران کردند ولی امروز خودشان رتبه اول مبتلایان و فوتی‌های دنیا را دارند.

توکلی با اشاره به اینکه کشور ما با همت و فداکاری مردم و مدافعان سلامت در دنیا سربلند است و حرف برای گفتن دارد، خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم شد و افزود: باید محدودیت‌های زندگی را بپیذیریم و سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر اینکه در بحث بیماری کرونا باید به حق‌الناس توجه کنیم، اظهار کرد: ماسک زدن را جدی بگیریم و فاصله‌ها را رعایت کنیم، پزشکان و پرستاران ما که هر روز و شب دارند التماس می‌کنند که مراعات حال ما را بکنید جدی بگیریم ماسک زدن کاری ندارد و مکشلی ایجاد نمی‌کند.

توکلی خاطرنشان کرد: این شرایط سخت ناشی از کرونا در بحث اجاره‌ها مراعات و به همدیگر رحم کنیم، سخت‌گیری نکنیم و قیمت‌ها را بیخودی بالا نبریم چرا که این افزایش قیمت‌های بی حساب و کتاب برای انسان برکت و نفعی ندارد.

انتهای پیام/3388/ق/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول