اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سیاست دشمن فرافکنی و ناامید کردن مردم است

امام جمعه پردیس گفت: دشمنان به دروغ روایاتی را می‌سازند و به سرعت گسترش و نشر می‌دهند و اینگونه به دنبال یأس و ناامیدی مردم هستند.

سیاست دشمن فرافکنی و ناامید کردن مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: نباید جوانان را رها کنیم تا کشورهای غربی با فضای مجازی آن‌ها را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج باید ساده باشد، گفت: کسانی که مهریه و جهیزیه سنگین را برای ازدواج تعیین می‌کنند، بدانند که خرید و فروش انجام می‌دهند.

امام جمعه پردیس افزود: جوانان نباید بگذارند زندگیشان مورد معامله قرار بگیرد و بر روی دو انسان قیمت گذاری کنند، زیرا اینگونه جایگاه ازدواج تنزل پیدا می‌کند و این سنت از بین می‌روند.

حسینی ادامه داد: اگر مهریه سنگین ما‌‌‌‌نع طلاق می‌شد، این افزایش جدایی را شاهد نبودیم، چیزی که جلوی طلاق را می‌گیرد، اخلاق اسلامی است که مانع طلاق می‌شود، نه مهریه‌های سنگینی که امروزه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز فرمودند «عزت دختر به جهیزیه سنگین نیست؛ بلکه به اخلاق خوب است»؛ اما امروز به خاطر چشم و هم چشمی، شاهد بالارفتن سن ازدواج هستیم.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: دلیل افزایش سن ازدواج نداشتند اطمینان به خداوند است، زیرا خداوند می‌فرمایند «شما ازدواج کنید، خودم زندگی شما را می‌سازم»؛ ما با این کارها و سختگیری‌ها باعث افزایش سن ازدواج شده‌ایم.

حسینی افزود: طرح خوبی که امروز اجرا شد، تقدیر از بانوان محجبه و نخبه بود که توسط سپاه شهرستان پردیس صورت گرفت و از بانوان محجبه و رتبه‌های برتر کشور تجلیل شد.

مجلس انقلابی معیشت مردم را مدیریت کرده و جو زده نشود

وی ادامه داد: رتبه‌های برتر و قهرمانی‌های این بانوان نشان می‌دهد، نه تنها حجاب مانع پیشرفت نمی‌شود، بلکه باعث رشد و پیشرفت بانوان در تمام رشته‌های ورزشی، تحصیلی و... می‌شود.

امام جمعه پردیس، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجلس انقلابی تاکید کرد: انقلابی‌ترین مجلس باید رفتار و عملکردی انقلابی داشته باشد، زیرا مردم امید دارند و با این امید در انتخابات شرکت کردند.

وی اضافه کرد: مجلس انقلابی باید معیشت مردم را مدیریت کرده و جو زده نشود و مسائل مردم را در اولویت قرار دهد و نمایندگان سوگندی که خورده‌اند را تشریفاتی ندانند و اینگونه مجلسی‌ها انقلابی می‌شوند.

امام جمعه پردیس، ضمن اشاره به شیوع دوباره کرونا بیان کرد: آن‌هایی که ماسک نمی‌زنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گناه مرتکب می‌شوند و ما از پرستاران خجالت می‌کشیم.

حسینی افزود: امروز نیز باید مواسات را جدی گرفته و به بحث کمک‌های مؤمنانه بپردازیم، زیرا تورم و مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد.

دشمن دنبال نامید کردن مردم است

وی در خصوص انتشار مطالبی کذب در خصوص تفاهم نامه ایران با چین گفت: گفته می‌شود که ایران 25 سال بخشی از کشور را فروخته و این مزحک است و مردم باید بدانند دشمن روی جنگ روایت‌ها کار می‌کند و این جنگ رسانه‌ای را بالاتر از موشک و بمب می‌دانند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: دشمنان به دروغ روایاتی را می‌سازد و به سرعت گسترش و نشر می‌دهد و اینگونه به دنبال این هستند تا مردم را به یاس و ناامیدی برساند.

حسینی اضافه کرد: همکاری ایران با چین از بهمن ماه سال 94 با حضور رئیس جمهور چین آغاز شد و در آن سال همکاری 25 ساله چین را با ایران مطرح کردند، اما تا سال 97 به دلیل درگیری دستگاه دیپلماسی در بحث برجام که چندین سال با امید واهی و فرصت‌سوزی خای صورت گرفته به رویکرد تفاهم نامه با چین بازگشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، سال 97 رئیس مجلس را به عنوان نماینده به چین فرستادند و سنگ بنای ارتباط متواضن با این کشور کلیدی دوباره خورد و دشمن که دید تحریم‌ها در حال دور خوردن است و هیمنه آن‌ها با این تفاهم نامه نابود می‌شود، این همکاری را اینگونه برعکس نشان دادند.

امام جمعه پردیس افزود: ما باید نگاهمان به رهبری باشد، زیرا هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم، برای آزادسازی خرمشهر چقدر شهید دادیم تا یک وجب خاک کشور را به دشمن واگذار نکنیم و امروز هم امام خامنه‌ای نمی‌گذارد همچین اقدام نابخردانه‌ای صورت بگیرد.

حسینی بیان کرد: دشمن کارهایی اینگونه را از گذشته تا به امروز بارها تکرار کرده، اما ما باید باهوش بوده و نباید گول این حیله دشمنان را بخوریم و باید منظر ثمرات این تفاهمنامه که به نفع کشورمان است، بمانیم.

بنابراین گزارش پیش از آغاز خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس توسط سپاه شهرستان از 16 نفر از بانوان نخبه و محجبه شهرستان پردیس با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و بیانه هفته عفاف و حجاب توسط یکی از بانوان محجبه قرائت شد.

انتهای پیام/67016/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول