اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: مقاومت مردمی، تنها راه مقابله با طرح اشغال و «معامله قرن» است

رئیس بخش سیاسی جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر لزوم مقاومت مردمی فلسطین، گفت که «گفت‌وگوی اسرائیل و دولت آمریکا درباره ماهیت، میزان و اجرای [طرح] الحاق است، نه درباره اصل الحاق».

جهاد اسلامی: مقاومت مردمی، تنها راه مقابله با طرح اشغال و «معامله قرن» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» رئیس بخش سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که تشکیلات خودگردان در برابر طرح صهیونیستها برای اشغال کرانه باختری، در آزمون واقعی قرار دارد.

الهندی تصریح کرد که باید برای مقابله با طرحهای اشغالگرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، اقدامات جدی انجام داد.

وی با تأکید بر مخاطرات واقعی که آرمان فلسطین با آن روبروست، گفت: «گفت‌وگوی اسرائیل و دولت آمریکا درباره ماهیت، میزان و اجرای [طرح] الحاق (اشغال) است، نه درباره اصل الحاق».

شبکه خبری فلسطین الیوم به نقل از الهندی گزارش داد، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا تصمیم خود را گرفته‌اند تا بدون هیچ شریک فلسطینی، به سرنوشت کرانه باختری و قدس اشغالی پایان دهند و شرایط کنونی کشورهای عربی و منطقه‌ای نیز برای این رژیم، زمان مناسبی برای اجرای طرح اشغال است.

این مسئول جهاد اسلامی ادامه داد، رژیم صهیونیستی روزانه با شهرک‌سازی، عملا در حال تثبیت طرح اشغال است و اجازه نمی‌دهد که هیچ یک از تشکلات فلسطینی در کرانه باختری، در راستای «حاکمیت واقعی» گام بردارند.

وی با تأکید بر مقابله با طرح اشغال و طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن»، خاطر نشان کرد، برای مقابله با این طرحها باید گزینه مقاومت مردمی را فعال کرد.

الهندی بر این باور است که ازسرگیری مذاکرات رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان، فرصتی برای صهیونیستها خواهد بود تا طرح اشغال را به صورت عملی تثبیت کنند.

این مسئول جهاد اسلامی ضمن انتقاد شدید از ائتلافهای محرمانه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به زعم «مقابله با دشمن مشترک و جدید»، خاطر نشان کرد، قرار دادن طرح اشغال در برنامه‌های کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تمامی صهیونیستها، در مسئله فلسطین، دنباله‌رو راستگرایان این رژیم هستند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از 30% از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد و آن را به اراضی اشغالی الحاق کند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول