اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دومین جلسه محاکمه نتانیاهو روز یکشنبه برگزار می‌شود

دومین جلسه دادگاه محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان پرونده فساد دولتی و اتهام ارتشاء روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

دومین جلسه محاکمه نتانیاهو روز یکشنبه برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روند رسیدگی به پرونده فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتشاء، بعد از وقفه‌ای ۵۵ روزه به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی، از هفته آینده ادامه می‌یابد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، دومین جلسه محاکمه نتانیاهو روز یکشنبه با قرائت دادخواست دادستانی رژیم صهیونیستی و پلیس علیه او در جریان پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰»، برگزار می‌شود.

بر این اساس، جلسه روز یکشنبه از این نظر مهم و تعیین‌کننده است زیرا در آن برنامه زمانی ادای شهادت شاهدان علیه نتانیاهو مشخص خواهد شد.

جروزالم‌پست همچنین نوشت که زمان‌بندی دادسرای نتانیاهو می‌تواند تاثیر زیادی در انتقال قدرت از وی به «بنی گانتز» به عنوان نخست‌وزیر چرخشی بعدی در نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین سرنوشت نتانیاهو بعد از پایین آمدن از صندلی نخست‌وزیری داشته باشد.

با اینکه نتانیاهو در جلسه اول دادسری به تاریخ ۲۴ می، در دادگاه حاضر شد تا تفهیم اتهام شود اما حضور وی در جلسه یکشنبه ضروری نیست.

دیگر متهمان در این پرونده، «شائول اِلوویچ» صاحب‌امتیاز نشریه واللا و مالک شرکت «بیزک» بزرگترین اپراتور مخابراتی رژیم صهیونیستی و همچنین «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» هستند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

این در حالی است که منابعی در رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بودند نتانیاهو برای ممانعت از پیشرفت پرونده‌های فساد خود در دادگاه، تلویحاً علیه قضّات و سیستم قضایی این رژیم اعلان جنگ کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول