اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تاکید ائمه جمعه شهرستان‌های فارس بر گام جدی مجلس یازدهم در حل مشکلات مردم

ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تصریح کردند: این مجلس، مجلس امید و انتظار مردم است؛ مردم واقعا به این مجلس امیدوارند و انتظار دارند که نمایندگان این مجلس برای حل مشکلات کشور گام های موثر و مفیدی بردارند.

تاکید ائمه جمعه شهرستان‌های فارس بر گام جدی مجلس یازدهم در حل مشکلات مردم

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تصریح کردند: این مجلس، مجلس امید و انتظار مردم است؛ مردم واقعا به این مجلس امیدوارند و انتظار دارند که نمایندگان این مجلس برای حل مشکلات کشور گام های موثر و مفیدی بردارند.

مجلس فعلی مجلس امید و انتظار مردم است

امام جمعه داریون در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس، گفت: این مجلس، مجلس امید و انتظار مردم است؛ مردم واقعا به این مجلس امیدوارند و انتظار دارند که نمایندگان این مجلس برای حل مشکلات کشور گام های موثر و مفیدی بردارند.

حجت‌الاسلام حمیدی‌نژاد افزود: چون مردم در شرایط بسیار سختی به پای صندوق‌ها آمدند و آرای قابل قبولی هم به نمایندگان دادند؛ بنابراین مجلس فعلی مجلس امید و انتظار مردم است.

وی با اشاره به تعبیر دیگر رهبر عزیز که «این مجلس، یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب است که اگر بخواهیم همه مجالس را ردیف‌کنیم، این مجلس جزء مجالس اول است ازنظر انقلابی و قوی بودن» افزود: ترکیب بسیار خوبی که در مجلس وجود دارد از جوانان انقلابی پرانگیزه، پرتوان و کارآمد؛ مدیران انقلابی و افراد باسابقه نمایندگی؛ این ترکیب، ترکیب زیبایی است که  مشکل‌گشا می‌تواند باشد.

خطیب جمعه داریون ادامه داد: رهبری عزیز فرمودند که «مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، اما بنیه و قدرت دفاعی کشور هم قوی است.» این یعنی ما باید همچنان که مشکلات را می‌بینیم، قدرت و قوت کشور را هم مشاهده کنیم که قدرت دفاعی کشور ما در مقابل این مشکلات زیاد است و می‌توانیم از پس همه مشکلات بربیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در منطقه داریون با تاکید بر فرمایش  رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس گفت: یک عده از مسئولین بی‌منطق داخلی از روی عمد این گرانی‌ها را ایجاد کرده‌اند و دوست دارند این گرانی‌ها را به مردم بچشانند و آن‌ها را به تسلیم در مقابل دشمن وادار کنند.

 تبیین عنوان «گرانی‌های بی‌منطق»

امام‌جمعه داریون در تبیین عنوان «گرانی‌های بی‌منطق» گفت:: دست‌های پلیدی در کار است که می‌خواهند با این گرانی‌های افسارگسیخته مردم را از نظام و انقلاب ناامید کنند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی‌نژاد تأکید کرد: مردم ایران به‌اندازه‌ای بزرگوارند که باوجود مشکلات کمرشکن و این مسئولین بی‌منطق در سخت‌ترین شرایط مقاومت می‌کنند و دشمن را شاد نمی‌کنند. مردم ما به‌خوبی فهمیده‌اند که همه این مشکلات ناشی از دولت لیبرال و غرب‌گرا است.

وی بیان داشت: حضرت امام خامنه‌ای بارها فرموده‌اند که «ظرفیت‌های این کشور فوق‌العاده است»؛ در زمان همین تحریم‌های فلج‌کننده، هزاران شرکت دانش‌بنیان تأسیس‌شده و شروع به کارکرده است. صدها طرح زیربنایی عملیاتی شده، پالایشگاه خلیج‌فارس با آن عظمت که ما را از واردکننده بنزین به صادرکننده بنزین تبدیل کرد، در همین دوران تحریم‌های فلج‌کننده بود؛ در زمینه صنایع نظامی، دفاعی و فضایی پیشرفت‌های محیرالعقولی داشته‌ایم که دشمنان ما انگشت‌به‌دهان مانده‌اند.

امام‌جمعه داریون با برشمردن این دستاوردها تأکید کرد: این‌ها نمونه‌هایی از پیشرفت‌های ما در دوران تحریم است.

خطیب جمعه داریون با اشاره به این نکته از فرمایشات رهبر انقلاب که «همه مشکلات قابل‌حل شدن هستند» افزود: این نظر رهبری معظم انقلاب، نظر کارشناسانه و عملیاتی است به شرطی که مسئولین به خودشان بیایند؛ مردم هم در انتخابات پیش رو دقت کنند به انسان‌های کارآمد، دلسوز و انقلابی رأی بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی‌نژاد گفت: باید یک دولتی سرکار بیاید که به توان داخلی باور داشته باشد؛ یک دولتی که نسبت به دشمنان خارجی بی‌اعتماد باشد؛بااین‌وجود است که مشکلات در فاصله بسیار کوتاهی برطرف خواهند شد و  قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

قوه قضائیه در زمان آیت‌الله رئیسی وارد پستوی امن بعضی مسئولین شده است

امام‌جمعه منطقه داریون خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در زمان آیت‌الله رئیسی وارد پستوی امن بعضی مسئولین شده، با آقازاده‌هایشان که در حاشیه امن بودند، برخورد کرده است؛ گردن‌کلفت‌ها را به محاکمه کشانده، مردم هم به این قوه قضائیه امیدوار شده‌اند.

حجت‌الاسلام حمیدی‌نژاد بیان کرد: این امیدواری مردم به ضرر دشمن است، آن‌ها دوست ندارند ما قوه قضائیه ضد فساد داشته باشیم، طبیعی است که دست به تخریب علیه این قوه می‌زنند؛ مردم باید هوشیار باشند و تحت تأثیر این هجمه‌ها به‌خصوص در فضای مجازی قرار نگیرند.

استعمارگران تلاش می‌کنند تاج عفت را از سر زنان برگیرند

امام‌جمعه فراشبند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فراشبند خطاب به همه زنان و دختران کشورمان اظهار داشت: حجاب و چادر برای یک زن مسلمان حکم تاج و عمامه دارد، تاج را بر سر هرکسی نمی‌دهند بلکه بر سر پادشاه می‌گذارند، عمامه را بر سر هرکسی نمی‌نهند بلکه بر سر عالم دین و عالم باتقوا می‌گذارند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: استعمارگران تلاش می‌کنند این تاج را از سر زنان برگیرند و همچون زنان غربی بی‌حجاب و بی‌عفت کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان بی‌حجاب و عفاف هیچ ارزشی نزد خدا و پیامبر و عقلای جامعه ندارند، افزود: ارزش زن و کرامت او در حفظ شئون دین است و الا یک شی‌ء بی‌ارزش می‌شود.

امام‌جمعه فراشبند گفت: آن‌هایی که می‌گویند، حجاب مانع پیشرفت است، مانع ورزش و کسب‌وکار است و چادر دیسک گردن می‌آورد بدون شک حرف‌هایشان از القائات شیطانی است، این‌گونه زن‌ها همان کسانی هستند شیطان می‌گوید پدر و مادرم فدای این زنان باد.

حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و افراد معتاد بهبودیافته

وی حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و افراد معتاد بهبودیافته، پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه به کارفرمایان، برگزاری مکرر کارگاه و جلسات آموزشی در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، نگهداری و توان‌بخشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال در مرکز شبانه‌روزی مهر آفرینان محسنین و خدمات را از خدمات بهزیستی شهرستان فراشبند و از برکات این انقلاب است.

وی افزود: باوجود اینکه ما دچار تحریم و کرونا و بعضاً سیاست‌های بی‌تدبیر بعضی از مسئولان هستیم و در بُعد معیشتی دولت نتوانست به وعده‌های خود عمل کند، اما اداره‌جاتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جامعه محرومان و معلولان خدمات بسیار خوب و چشمگیری داشته است که نباید این‌ها را فراموش کنیم.

خطیب نماز جمعه فراشبند ابراز امیدواری کرد: این مجلس انقلابی بتواند با مدیریت کردن خود و مراقبت از دولت به رفع مشکلات و معضلات کشور بپردازد.

امام‌جمعه فراشبند با تذکر به همه شهروندان گرامی در راستای رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برای فصل گرم تابستان از نماینده محترم شهرستان خواست با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا در شهرستان فراشبند، (حدود ۵٠درجه) نسبت به افزایش ۳ ماه اردیبهشت، شهریور و مهرماه به سه ماه گرمسیری خرداد، تیر و مردادماه با نرخ برق منطقه یک گرمسیری اقدام کند.

وی احتساب تعرفه برق فراشبند به منطقه یک گرمسیری، به مدت شش ماه از سال (از اردیبهشت تا مهرماه) را حق مردم این منطقه دانست و از نماینده مردم و مسئولان شهرستان خواست که در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مسئله ازدواج  و فرزند آوری در اسلام خیلی مورد تأکید است

امام‌جمعه شهر صدرا بیان داشت: مسئله ازدواج  و فرزند آوری در اسلام خیلی مورد تأکید است و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا این پیوند انجام نگیرد و اگر انجام گرفت، دوام نداشته باشد و فرزندآوری را امری ناپسند جلوه می‌کنند و هم‌اکنون ترس و وحشت دچار جامعه اروپا و برخی کشورهای دیگر را از بابت فساد و فحشا و پیر شدن جامعه فراگرفته است.

حجت‌الاسلام حسین‌نژادیان افزود: همه مردم و مسئولان باید کاری کنند تا ازدواج آسان بین جوانان رایج شود و طوری شود که سن ازدواج مرتب بالا نرود که این‌یک فاجعه است.

دولت و مجلس باید برای اشتغال و مسکن جوانان که تشکیل خانواده می‌دهند

وی گفت: دولت و مجلس باید برای اشتغال و مسکن جوانان که تشکیل خانواده می‌دهند، فکر اساسی‌ کند و  سنت‌های دست و پاگیر در امر ازدواج، باید کنار زده شود.

امام‌جمعه شهر صدرا اظهار کرد: مسئله مقابله و مبارزه با ویروس منحوس و خطرناک کرونا بسیار مهم و حیاتی است که همه مسئولان و همه مردم باید با هم شرکت کنند و این موج دوم اگر فروپاشی نکند، وضعیت در پاییز و زمستان بسیار سخت‌تر خواهد بود.

وی بیان داشت: در بهمن سال ۹۴، رئیس‌جمهور چین به ایران آمد، بیانیه‌ای داده شد که دربند ۶ آن آمده که دو‌ کشور همکاری‌های دوجانبه ۲۵ ساله را در دستور کار خود قرار می‌دهند. بعد از تحریم‌های کمرشکن آمریکا و اروپا و بدعهدی‌های آن‌ها طرح همکاری و مشارکت با شرق قوت گرفت. 

 انتقاد جایز است اما توهین جایز نیست

امام‌جمعه شهرستان رستم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سخنان ریاست محترم مجلس در این دیدار پخته و سنجیده و همراه با ارائه بسته اقتصادی بود و نویدهای بسیار خوبی را در برداشت که مورد تحسین مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی‌بوشهری افزود: این رویکردی که در مجلس یازدهم شکل‌گرفته است، در جهت رفع مشکلات قرار بگیرد و بتواند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار آرامش‌بخش و راهگشا بود و در این دیدار مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را برای مجلس مشخص کردند.

امام‌جمعه شهرستان رستم بیان داشت: کسانی که بی‌پروا در فضای مجازی هر چه می‌خواهند می‌نویسند باید دقت کنند که به سخنان و منویات مقام معظم رهبری پایبندی داشته باشند؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقاد جایز است اما توهین جایز نیست.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (علیهم‌السلام) گفت: باید راه‌های دستیابی به ازدواج آسان را در زندگی فراهم کنیم، زیرا امروزه مهریه‌های سرسام‌آور باعث شده که سن ازدواج بالاتر برود و به همین دلیل باید ازدواج ساده اسلامی را احیا کنیم.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول