اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرکز خدمات جامع سلامت شهری در سمنان افتتاح شد

یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری با حضور مسؤولان در سمنان افتتاح شد.

مرکز خدمات جامع سلامت شهری در سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق شهرستان سمنان با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جمعی از مسؤولان شهرستانی، معاونان و مدیران دانشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق آخرین مرکز خدمات شهری در دست احداث در مناطق زیرپوشش این دانشگاه است که امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در این مرکز خدمات سلامت محور همچون کنترل فشار خون، قند خون، بررسی و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، خدمات روانشناسی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی و همچنین غربالگری بیماری سرطان که در سال‌های اخیر در این مرکز توسعه بیشتری پیدا کرده است، به جمعیت زیرپوشش این مرکز ارائه می‌شود.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق شهرستان سمنان هشت هزار و 800 نفر جمعیت زیرپوشش و دارای دو هزار و 622 خانوار است که از این تعداد جمعیت، یک هزار و 661 نفر یعنی 18 درصد از جمعیت کل زیرپوشش اتباع هستند.

دانایی گفت: برنامه کشوری «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در این مرکز هم اجرا شده و 80 درصد جمعیت زیرپوشش این مرکز سفیر سلامت هستند و این عزیزان ضمن دریافت آموزش‌های لازم بهداشتی، با کارکنان این مرکز تأمل داشته و در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنانبیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق در زمینی به مساحت 650 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم با مراجعه و تعامل هر چه بیشتر مردم عزیز با این مراکز بهداشتی و دریافت آموزش‌های خودمراقبتی و بررسی وضعیت سلامت خود، ابتلای مردم به بیماری‌ها کمتر شده و مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز ضمن بازدید از واحدهای مختلف مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق، به بررسی سامانه سیب و شاخص‌های بهداشتی پرداخت.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ضمن قدردانی از خدمات مطلوب و مناسب حوزه سلامت استان سمنان به مردم این استان بیان کرد: با حضور شما دلسوزان در حوزه سلامت، حتماً خدمات شایسته و درخورشان مردم عزیز ارائه می‌شود و خادمان حوزه سلامت حقانیت خود را در این دوران مبارزه با کرونا ویروس به همگان ثابت کردند که این تلاش‌ها و ایثارها جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/74008/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول