اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون نصب پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی را ممنوع کرد

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اهتزاز پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور ممنوع می‌شود.

پنتاگون نصب پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سیاست جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن نمایش پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور را ممنوع می‌کند.

بر اساس سیاست جدید پنتاگون، پرچم‌هایی که اجازه نمایش در پایگاه‌های نظامی آمریکا را دارند مشخص شده که این لیست شامل پرچم کنفدراسیون نمی‌شود که نشان از ممنوعیت نمایش این پرچم‌ها دارد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز طی یادداشتی با اشاره به سیاست جدید، نوشت: «ما باید همچنان بر چیزی که ما را متحد می‌کند، بر سوگندمان به قانون اساسی و وظایف مشترک ما در دفاع از ملت تمرکز کنیم.»

وی اضافه کرد: «پرچم‌هایی که به اهتزاز در می‌آوریم باید با ضرورت‌های نظامی نظم و انضباط خوب، رفتار با عزت و احترام با مردممان و رد نمادهای تفرقه‌انگیز تطابق داشته باشد.»

پنتاگون در حالی این دستور را می‌دهد که به نوشته وبگاه «پالیتیکو» کاخ سفید با برداشته شدن این پرچم‌ها مخالفت کرده است. (جزئیات بیشتر)

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.  

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول