اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تولید بیش از 9 هزار تن ماهی قزل آلا در سه نقطه از سد سیمره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از تولید بیش از 9 هزار تن ماهی قزل آلا در سه نقطه از سد سیمره خبر داد.

تولید بیش از 9 هزار تن ماهی قزل آلا در سه نقطه از سد سیمره

محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار داشت: در سه نقطه از سد سیمره، بهره برداران و تولید کنندگان پرورش ماهی در قفس سالانه بیش از ۹ هزار تن ماهی قزل آلا و گرمسیری تولید می‌کنند و در صورت تخصیص منابع آب و رفع موانع تولید این میزان می‌تواند تا ۱۵ هزار تن در سال برسد.

وی افزود: در حال حاضر طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲ هزار تن در سد سیمره عملیاتی شده و سایر سدهای استان نیز به منظور توسعه این فعالیت در دست مطالعه و پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت: در حال حاضر 200 مزرعه پرورش ماهی گرم‌آبی و سردآبی، پرورش در قفس و استخر 2 منظوره کشاورزی با تولید بیش از 9500 تن انواع آبزیان شامل قزل‌آلا، کپور و سایر گونه‌های بومی فعال هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بدره و دره‌شهر( کلم، سد سیمره و رودخانه سیمره) قطب مهم تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان محسوب می‌شوند.

اقدسی بیان داشت: وجود سراب‌های مهم در شهرستان‌های ایلام، زمینه را برای توسعه فعالیت آبزی‌پروری در این مناطق فراهم کرده است.

انتهای پیام /970821/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول