اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت بیش از 4 هزار و 800 مزاحمت تلفنی با آتش‌نشانی مشهد در یک هفته

سخنگو و مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد با اشاره به چهارده هزار و 510 تماس تلفنی برقرارشده با سامانه 125 آتش‌نشانی مشهد در یک هفته گذشته، گفت: از این تعداد 4 هزار و 830 تماس مزاحمی و غیر مرتبط بوده است.

ثبت بیش از 4 هزار و 800 مزاحمت تلفنی با آتش‌نشانی مشهد در یک هفته

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتشیار رضا حیدری اظهار کرد: بر اساس استخراج و پالایش دیتاهای آماری توسط کارشناسان گروه برنامه‌ریزی سازمان آتش‌نشانی مشهد در هفته گذشته و بازه زمانی 19 تا 25 تیرماه ، چهارده هزار و 510 تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد برقرارشده که از این تعداد تماس حدود 4 هزار و هشت‌صد و سی تماس آن مزاحمی و غیر مرتبط بوده است.

سخنگوی آتش‌نشانی مشهد با اشاره به انجام 472 مأموریت توسط آتش‌نشانان طی این هفته ابراز کرد: 238 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده اطفای حریق و 234 مورد نیز امداد و نجات و خدمات ایمنی بوده است که در این مأموریت‌ها 2 هزار و 33 آتش‌نشان با 677 دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفاء حریق و موتورسیکلت آتش‌نشانی این عملیات‌ها را انجام دادند.

وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که در حوزه حریق  ما خوشبختانه کاهش مأموریت داشته‌ایم و اکثر عملیات‌ها مربوط به مهار آتش‌سوزی خار و خاشاک به‌واسطه گرمای هوا در سطح شهر و حومه بوده و همچنین در حوزه حوادث نیز فراوانی مأموریت‌ها مربوط به امداد و نجات بوده که خوشبختانه با کاهش مأموریت‌ها در این بخش روبرو بوده‌ایم و باید اعلام کنیم که همچنان مأموریت‌های مربوط به نجات افراد از آسانسورها در صدر عملیات‌های امداد و نجات در این سازمان قرار دارد .

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد بابیان اینکه در هفته گذشته به‌صورت روزانه و مستمر بیش از812 بازدید پیشگیرانه نیز توسط کارشناسان اداره آموزش و پیشگیری سازمان انجام‌شده است، خاطر نشان کرد: در این مدت یک‌میلیون و 46 هزار و 320 مترمربع نیز کنترل ایمنی ساختمان‌ها مسکونی، تجاری و مراکز درمانی توسط همکاران اداره پیشگیری و نظارت سازمان انجام‌شده که رشد محسوسی نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته داشته است.

حیدری تأکید کرد: عملیات ضدعفونی ادارات و سینماها ، اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌صورت روزانه توسط آتش‌نشانان مستقر در 51 ایستگاه عملیاتی و آتش‌نشانان داوطلب مردمی تحت نظارت آتش‌نشانی مشهد انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول