اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| درخواست 20 هزار نفر برای ارائه طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور/ پی‌گیری از مجلس شورای اسلامی

حدود 20 هزار نفر از کاربران سامانه «فارس من» خواستار ارائه طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور شدند؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به گزارش‌های وضعیت قرمز ادامه بدهد و برگزارکنندگان آزمون‌ها توجهی به این مسأله نکنند آن وقت است که مجلس می‌تواند برای طرح دوفوریتی وارد عمل شود.

فارس من| درخواست 20 هزار نفر برای ارائه طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور/ پی‌گیری از مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران «فارس من» با ثبت سوژه در این سامانه خواستار‌ «لزوم طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور» شدند.

۱۹ هزار و ۱۲۱ نفر از این کاربران گفته‌اند: «در شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور به‌هیچ وجه امکان برگزاری هیچ یک از کنکور‌ها وجود ندارد و در‌خواست تعویق تمامی کنکور‌ها تا زمان شرایط ایمن، داریم. می‌توانید از نظرات پزشکان این حوزه درباره شرایط برگزاری کنکور استفاده کنید.»

چندین ماه است نه تنها ایران بلکه تمام جهان با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ به طوری که این ویروس باعث مختل شدن زندگی روزمره افراد و حتی در مقطعی باعث تعطیل شدن کسب و کارها،‌ ارگان‌‌ها و نهادها از جمله مراکز آموزشی شد.

اگر نگاهی به اطرافمان بیندازیم متوجه تغییرات زیادی خواهیم شد؛ از تغییر نحوه  آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان از حضوری به مجازی گرفته تا تعویق برگزاری آزمون‌های سراسری در مقطع تحصیلات تکمیلی و کنکور سراسری سال ۹۹ که از تاثیرات این میهمان ناخوانده بی‌نصیب نماندند. 

زمان برگزاری آزمون‌های سراسری مطابق هر سال مشخص بود ولی با توجه به شرایط موجود در کشور دانش‌آموزان و دانشجویان خواستار به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور بودند تا کمی از تب و تاب این ویروس کاسته شود و بتوانند با فراغ بال و بدون دلواپسی از گرفتار شدن به بیماری آزمون را پشت سر بگذارند؛ در این میان ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان سنجش نیز این عزیزان را همراهی کرد و زمان آزمون‌ها را ۲ بار به تعویق انداخت و درنهایت زمان قطعی برگزاری آزمون‌ها را اعلام کرد. با این اوصاف اما همچنان شاهدیم برخی از داوطلبان خواستار به تعویق افتادن آزمون‌های سراسری و لزوم طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور شده‌اند. 

*عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در پیگیری‌ها خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با سردبیر ثبت این سوژه‌ تماس گرفت، که وی در این زمینه گفت: در شرایطی که کشور به وضعیت قرمز در آمده واقعاً شرایط برای برگزاری کنکورها بسیار سخت است و به نظر نمی‌رسد که در چنین شرایطی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند. 

وی ‌‌افزود: بسیاری از کشورها حسرت داشتن چنین جوانانی را دارند و مسؤولان باید تدبیری بیندیشند تا از شیوع مجدد این ویروس گرفته شود و جوانان به کام مرگ نروند. 

* احتمال طرح دوفوریتی در مجلس را نفی نمی‌کنیم

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره لزوح طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور، گفت: هنوز در مجلس به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم که  طرح دو فوریت لازم است یا نه. اگر به این نتیجه برسیم که دو فوریت برای لغو، تعویق یا جایگزینی کنکور لازم است حتما این کار را انجام خواهیم داد و احتمال اینکه به طرح دوفوریتی برسیم وجود دارد.  

وی افزود: یک ماه تا برگزاری آزمون فرصت باقی مانده و نمی‌دانیم در  این مدت چه اتفاقی خواهد افتاد؛ همچنین ممکن است در این بازه زمانی یک ماهه پیک ویروس کرونا کنترل شود و دیگر مشکلی نداشته باشیم یا حتی ممکن است واکسن اختراع شود و اینکه از الان برویم روی طرح دوفوریتی کار منطقی نیست. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما احتمال طرح دوفوریت را نفی نمی‌کنیم ولی  اگر لازم باشد این را کار را انجام می‌دهیم ولی در حال حاضر به این نتیجه نرسیده‌ایم که این طرح لازم ا ست. 

* اولویت اصلی ما حفظ سلامتی داوطلبان است

 روح‌الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار فارس، گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به گزارش‌های وضعیت قرمز ادامه بدهد و برگزار کنندگان آزمون‌ها توجهی به این مساله نکنند آن وقت است که مجلس می‌تواند برای طرح دوفوریتی وارد عمل شود. 

وی افزود: اولویت ما این است که دولت در یک عملیات اجرایی شرایط را مدیریت و سلامتی داوطلبان را حفظ کند؛ در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد. 

خبرگزاری فارس همچنان این موضوع را از سوی مسئولان مرتبط پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول