اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انتقال پساب فاضلاب همدان به پتروشیمی هگمتانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب به پتروشیمی هگمتانه خبر داد.

انتقال پساب فاضلاب همدان به پتروشیمی هگمتانه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور ستوده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب تصفیه‌خانه شهر همدان به پتروشیمی هگمتانه اظهار کرد: اوایل آغاز پروژه احداث پتروشیمی هگمتانه، این شرکت مجوز حفر و بهره‌برداری از دو حلقه چاه را صادر کرده بود که با افت سطح آب‌های زیرزمینی، این دو چاه کم آب شدند.

وی ادامه داد: با وجود دریافت مجوز جابه‌جایی و جابه‌جا کردن موقعیت آن‌ها، این چاه‌ها همچنان آبدهی خوبی نداشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: پتروشیمی هگمتانه صنعتی بزرگ  است و در اشتغال‌زایی از تاثیر بسزایی برخوردار است، بنابرین پس از پیگیری‌های فراوان از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران، با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان توانستیم سهمی از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه همدان را برای این صنعت بزرگ و اشتغال اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: مقرر شد از تصفیه‌خانه شهر همدان حدود ۲۰ لیتر در ثانیه پساب به جای استفاده از آب چاه‌ها، در اختیار این شرکت قرار گیرد و سالانه حدود ۶۳۰ هزار مترمکعب پساب برداشت کند.

ستوده افزود: در این راستا جلسات متعددی در شرکت آب منطقه‌ای همدان، آبفا و همچنین در  استانداری برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام پذیرفت.

وی یادآور شد: در نهایت شرکت مهندسین مشاور آبان‌پژوه جهت انجام مطالعات خط انتقال پساب معرفی شد تا پس از اتمام مطالعات از محل تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تا پتروشیمی، خط انتقالی را به ظرفیت حدود ۲۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه طراحی کنند.

وی طول مسیر خط انتقال پساب به پتروشیمی را حدود ۱۱.۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از  مسیر خط انتقال پساب به پتروشیمی هگمتانه از حریم خط انتقال پساب به نیروگاه می‌گذرد و بخش دیگر نیز از مسیر حریم خط انتقال گاز می‌گذرد، بنابراین این پروژه خیلی به تملک نیاز ندارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: تقریبا مطالعات مشاور به اتمام رسیده است و شرکت پتروشیمی در حال انتخاب پیمانکار است تا سریع خط انتقال را اجرا کند.

وی تصریح کرد: این خط به یک ایستگاه پمپاژ کوچک نیز نیاز دارد تا اختلاف ارتفاع تصفیه‌خانه شهر همدان تا شرکت پتروشیمی هگمتانه را برطرف کند و حدود ۳۰ تا ۴۰ متر آب را پمپاژ کند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول