اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش دوباره کاخ سفید برای بازگشایی مدارس آمریکا

یک رسانه آمریکایی گزارش داده، کاخ سفید از اقدام مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور برای شهادت در مورد چگونگی باز‌گشایی مدارس در کنگره جلوگیری کرده است.

تلاش دوباره کاخ سفید برای بازگشایی مدارس آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، بر اساس گزارش وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، کاخ سفید روز گذشته (جمعه) از اقدام «رابرت ردفیلد»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای شهادت در مورد چگونگی بازگشایی مدارس در کنگره جلوگیری کرده است.  

به نوشته وبگاه این شبکه خبری، یکی از مقامات کاخ سفید که نامی از آن برده نشده در بیانیه‌ای خبر از حمایت کاخ سفید از این تصمیم داده است. 

این مقام کاخ سفید گفته‌: «دکتر ردفیلد در سه ماه گذشته چهار بار در هیل (کنگره) شهادت داده است. ما نیاز داریم دکتر‌هایمان بر مقابله با این بیماری (کرونا) تمرکز داشته باشند.» 

رابرت ردفیلد قرار است هفته آینده در مورد بازگشایی بی‌خطر مدارس در آمریکا در کنگره شهادت دهد. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اظهار داشته که هنوز در حال بررسی دستور‌العمل‌هایی برای باز‌گشایی مدارس این کشور است. 

بر اساس گزارش‌هایی، مدارس این کشور تا آخر این ماه (ژوئیه) آمادگی بازگشایی ندارند.

تأخیر در ارائه یک برنامه ملی روشن برای بازگشایی مدارس، بسیاری از مقامات و معلمان محلی آمریکا را عصبانی کرده است. آنها می‌گویند اطلاعاتی که به آنها نشان دهد که می‌توانند بدون خطر به مدارس باز‌گردند را در اختیار ندارند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دو هفته گذشته گفته بود که دولت وی بر فرمانداران ایالت‌ها فشار می‌آورد تا مدارس در پاییز بازگشایی شوند.

وی جمعه هفته گذشته نیز در توییتی تهدید کرد در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز بازگشایی نشوند، بودجه بخش آموزش را پرداخت نخواهد کرد.

تلاش ترامپ برای بازگشایی مدارس در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که شیوع ویروس کرونا در این کشور بار دیگر اوج گرفته است.

کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات‌ها تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول