اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کرونا 300 میلیاد ریال به مشاغل فرهنگی و رسانه‌ای قزوین خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد تا تسهیلاتی برای کارفرمایان بدون بیمه درنظرگرفته شود و این افراد برای اینکه بتوانند از تسهیلات استفاده کنند .

کرونا 300 میلیاد ریال به مشاغل فرهنگی و رسانه‌ای قزوین خسارت زد

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: براساس برآوردهایی که از شروع بیماری کرونا تا اواخر خردادماه سال‌جاری انجام شده، تقریبا 300 میلیارد ریال به مشاغل و صفوف فرهنگی، هنری و رسانه ای استان قزوین خسارت وارد شده است.

وی افزود: گزارش این برآورد خسارت‌ها هم برای مجموعۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم برای ستاد مقابله با کرونا در استانداری قزوین ارسال شده و پیگیری‌های بسیاری به منظور ارائۀ تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انجام شده است.

اسماعیلی گفت: البته اتفاقات خوبی در این زمینه از جمله بخشودگی سه ماه بیمۀ اعضای صندوق هنر صورت گرفت و تسهیلاتی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه درنظرگرفته شد تا از طریق سامانۀ ویژه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این ثبت‌نام‌ها انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: با هماهنگی که با ستاد ملی کرونا در کشور صورت گرفت، مقرر شد تا دولت مبالغ مناسب و خوبی را برای حمایت از مشاغل فرهنگی و هنری درنظر بگیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا، سه دسته از هنرمندان باید در سامانۀ کارا ثبت‌نام کنند؛ بخشی از آن مربوط به بنگاه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بوده که دارای کدکارگاهی و بیمه است که این بنگاه‌ها به شرط عدم اخراج کارگران خود، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و 16 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر کارگر ارائه می‌شود که بازپرداخت آنها سه الی چهارماه با سه ماه تنفس است و این تسهیلات از آبان ماه آغاز می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: بخشی دیگر مربوط به کسانی است که خویش فرما و یا فاقد بیمه بوده اما از فعالان حوزۀ فرهنگ و هنر هستند و با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده برای این افراد نیز تسهیلاتی در نظرگرفته شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه این افراد قبلا در سامانۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده بودند، برای اینکه بتوانند از تسهیلات استفاده کنند باید وارد سامانۀ کارا شوند و نسبت به ثبت‌نام دوباره اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای این افراد نیز تسهیلات 6 الی 7 میلیون تومانی درنظرگرفته شده است؛ اگر افرادی نیز در گذشته در سامانۀ وزارت ارشاد ثبت نام نکرده باشند ممکن است در زمان مراجعه به سامانه کارا، با عدم همخوانی کد ملی روبه رو شوند، این افراد باید سریعا با کارشناسان اداره‌کل ارشاد استان تماس بگیرند تا اسامی آنها در سامانه ثبت شود.

اسماعیلی یادآور شد: همچنین در جلسۀ استاندار که با حضور اعضای خانۀ مطبوعات و روابط عمومی‌ها برگزار کردیم، مقرر شد از محل صندوق کارآفرینی امید مبالغی با اعتباری 400 الی 500 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و با کارمزد 4درصد برای خبرنگاران و اصحاب رسانه درنظرگرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد: لیست این اسامی نیز از سوی خانۀ مطبوعات با هماهنگی تهیه و ارسال شده و در حال حاضر در مرحلۀ معرفی به بانک است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول