اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

انتقاد سناتور جمهوری‌خواه از طرح پنتاگون برای کاهش نظامیان آمریکایی در کره

سناتور آمریکایی در واکنش به تصمیم احتمالی کاخ سفید برای کاهش نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره، شدیدا از آن انتقاد کرد.

انتقاد سناتور جمهوری‌خواه از طرح پنتاگون برای کاهش نظامیان آمریکایی در کره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای کاهش نظامیان در شبه جزیره کره شدیدا انتقاد کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا گزینه‌هایی را به کاخ سفید برای کاهش حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی ارائه داده است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، این تصمیم پنتاگون در پی بی حاصل ماندن مذاکرات واشنگتن و سئول درباره هزینه حضور نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی صورت می‌گیرد. این در حالی است که آمریکا در حال خارج کردن بخشی از نیروهای نظامی خود از آلمان است.

سناتور «بن ساسه» عضو کمیته اطلاعاتی سنا طی بیانیه‌ای در این زمینه گفت: این نوع بی‌کفایتی در سطح سیاست‌های ضعیف جیمی کارتر است؟ ما سیستم دفاع موشکی خود را برای برنامه رفاهی در کره جنوبی مستقر نکرده‌ایم، ما در آنجا نیرو و تجهیزات نظامی داریم تا از آمریکایی‌ها محافظت کنیم. هدف ما این است که به رهبری چین کمونیست و کره شمالی، مهره هسته‌ای این کشور اجازه دهیم بر شبه جزیره کره مسلط شوند؟ 

براساس گزارش یونهاپ، جیمی کارتر در مبارزات انتخاباتی خود در سال ۱۹۷۶ وعده داد که نظامیان آمریکایی را از کره جنوبی خارج می‌کند. وی بعد از ورود به کاخ سفید دستوراتی برای اجرای این طرح داد اما در نهایت با مخالفت هم حزبیهای دموکراتش، در سال ۱۹۷۹ از تصمیم خود در این زمینه عقب نشینی کرد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در کره‌جنوبی مستقر کرده و مدعی است که این نظامیان با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ‌یانگ و ارسال پیام به چین درباره نفوذ و توانایی آمریکا در آسیاست.

دونالد ترامپ معتقد است کره‌جنوبی ثروتمند که اقتصادش از استرالیا نیز بزرگتر است از مزایای حضور نظامی آمریکا در کشور خود بهره می‌برد و واشنگتن به یک شریک فرا اقیانوسیه‌ای با درخواست‌های غیر منطقی از سوی کره‌جنوبی تبدیل شده است. واشنگتن به دنبال سهم بیشتر کره جنوبی برای تامین بودجه مخارج سرسام اور استقرار نظامیان این کشور در کره جنوبی است.

مقامات کره جنوبی هنوز به اخبار منتشر شده در زمینه احتمال خروج نظامیان آمریکایی از این کشور واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول