اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۶۰۰ مرکز زیر نظر بهزیستی همدان/ فوتی کرونا نداشتیم

مدیرکل بهزیستی استان همدان از فعالیت ۶۰۰ مرکز زیر نظر بهزیستی همدان خبر داد و گفت: خوشبختانه بین مددجویان موردی از فوتی به علت بیماری کرونا نداشتیم.

فعالیت ۶۰۰ مرکز زیر نظر بهزیستی همدان/ فوتی کرونا نداشتیم

حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۶۰۰ واحد زیر نظر بهزیستی فعال است که به صورت روزانه و شبانه خدمات ارائه می‌دهند اظهار کرد: ۱۲ مرکز نگهداری شبانه‌روزی توانبخشی در حوزه سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، جسمی و حرکتی و اوتیسم بیان کرد: ۱۸ مرکز روزانه توانبخشی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ مرکز مهد کودک و ۱۷ مرکز سلامت اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند افزود: ۴۵ کمپ ترک اعتیاد، چهار مرکز DIC، یک مرکز شیلتر، ۱۳ مرکز MMT  یا کاهش اعتیاد و درمان سرپایی اعتیاد، ۹ مرکز مداخله در کاهش طلاق، هشت مرکز اورژانس اجتماعی، پنج پایگاه خدمات اجتماعی و بیش از ۳۰ مرکز مشاوره خصوصی و حضوری فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید با اینکه این مراکز به دلیل بیماری کرونا بر اساس ۸۰ پروتکل بهداشتی ابلاغی سازمان بهزیستی کشور به ارائه خدمات می‌پردازند گفت: در برخی از شهرهای وضعیت قرمز ارائه خدمات مراکز روزانه بهزیستی متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خط تلفن ۱۴۸۰ قبلا از ساعت هشت تا ۲۰ فعال بود که این روزها شیفت دیگری به آن اضافه شده و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد تا مردم پاسخ سوالات خود به ویژه در حوزه کرونا را دریافت کنند.

الوند با اشاره به اینکه تمام مراکز شبانه‌روزی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری به علت بیماری کرونا در مراکز شبانه‌روزی که جزو مراکز آسیب‌پذیر و اکثرا دارای بیماری زمینه‌ای مانند معلولین ذهنی هستند، نداشتیم.

وی گفت: تمام مسائل با هماهنگی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کنترل شده و خوشبختانه هیچ گونه اتفاق خاصی در حوزه ارائه خدمت به گیرندگان رخ نداده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول