اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«کوکاکولا» به تئاتر شهر آمد/ مهرگان میزان «در دو داد» شد

«کوکاکولا» عنوان تازه ترین نمایش تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز یکشنبه، بیست و نهم تیرماه به کارگردانی نصیرملکی جو پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

«کوکاکولا» به تئاتر شهر آمد/ مهرگان میزان  «در دو داد» شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش «کوکاکولا» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی نصیرملکی جو از روز یکشنبه بیست و نهم تیرماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می کند.

در توضیحات این نمایش است: « نمایش کوکاکولا، در سه اپیزود اتفاق می افتد. داستان، حولِ محورِ موضوعِ  مصرف گرایی افراطی در جوامعِ مدرن، مسئله «اوبیسیتی» یا همان بیماری فربه گی منتج از استفاده بیش از اندازه از غذاهای آماده ، رستوران ها، غداهای کنسروی و غیره است.  

در اپیزود اول [که بیشترین زمانِ نمایش را به خود اختصاص داده است]، رابطه پدر و فرزندی را می بینیم که پدر، تحتِ تاثیرِ تبلیغات، فرزند را به خوردنِ غذاهای کنسرو شده مجبور می کند و تمامِ آرمان هایش را در مصرفِ غذاهای کنسرو شده جستجو می کند. وی معتقد است، خوردنِ کنسرو ها مهم ترین اصل در زندگی او و فرزندش خواهد بود. کشمکش میانِ فرزند و پدر، ماجراهایی را به وجود می آورد که در نمایش می بینید.

ساختارِ اپیزودیک و روایتِ از هم گسیخته، استفاده غیر معمول از رنگ و شکلِ ویژه ادواتِ صحنه، این اثر نمایشی را به شمایلی از یک اجرای پست مُدرن نزدیک کرده است. این نمایش به افراد پایین  16 سال توصیه نمی شود.»

سیاوش چراغی پور و پگاه کاظمی (بازیگران) ، امیر قالیچی و زهرا سلیمیان (مجریان طرح)، نصیر ملکی جو (طراح صحنه ، طراح آکسسوار و ایده پرداز تبلیغات)، سمانه احمدی مطلق (طراح لباس و مشاور طراح و آکسسوار)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، پدرام رضوانی (طراح نور)، فواد الهی قمشه ای (طراح صدا و موسیقی)، زهرا سلیمیان (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، بهنام شاملو و ساره ارجمند (گروه کارگردانی)، یاسمن رضا زاده (منشی صحنه )، امید مرادی (ساخت دکور)، رکسانا دهری و سمیه خواسته (دوخت لباس)، امیر قالیچی (مدیر روابط عمومی)، محمد مقیمی (مدیر هنری و ساخت ویدئو)، مهسا شیخی (طراح گرافیک)، سعیدرضوانی و مهسا شیخی (طراح لوگو)، مصطفی پیرهادی (عکاس)، ساره ارجمند (عکاس پشت صحنه) گروه اجرایی نمایش «کوکا کولا» را تشکیل می دهند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ، برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی تالارهای تئاتر شهر جهت میزبانی از مخاطبان و هنرمندان پس از خرید بلیت که حداکثر آن در خرید سه عدد تعیین شده، یک عدد صندلی قبل و بعد، برای حفظ فاصله گذاری در سامانه فروش بلیت غیر فعال می شود. ضمن اینکه همراه داشتن ماسک حین ورود تماشاگران به تالار اجرا الزامی است .

نمایش «کوکاکولا» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی نصیرملکی جو از روز یکشنبه بیست و نهم تیرماه ، ساعت 19:45 با مدت زمان 70 دقیقه  و قیمت بلیت 35 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته و علاقه مندان  می توانند برای تهیه بلیت این اثر نمایشی به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

*کامبیز نیک آمیز در دو داد را در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌برد

نمایش درد و داد به قلم رسول با نگین آخرین اثر کامبیز نیکو نیز در مقام کارگردان است که از نخستین روز مرداد ماه سال ۹۹ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود. در این اثر، که آخرین اثر تولید شده توسط گروه هنری کاف است، علیرضا حنیفی، مریم قریشی، فاطمه زمانی، آرام سلیمانی، محمد قائم مقامی و علیرضا آهنگران به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: یه بار باور کردم یکیشون مرد دیگه باور نمی کنم،هیچ وقت دیگه هیچی رو باور نمی کنم من همون شب که رفتن مردم نفس کشیدم که فقط خاکم نکنن، یکیشون واسم شد درد اون یکی داد.

در این اثر نمایشی که کارگردانی و دراماتورژی آن را کامبیز نیک آمیز بر عهده دارد، مریم قریشی مشاور کارگردان، مینا ترکمن مدیر تولید و برنامه ربز، پریناز آبلی مدیر اجرایی، آیلار باقری و نازنین بهادر دستیاران کارگردان، شهناز نوری و آذر دریانی منشیان صحنه، سیامک خانلقی موسیقی و اتاق فرمان، فرزانه جدید طراح و مجری گریم، پوریا توکل خواه طراح صحنه و دکور، مهران شکری مقدم مدیر صحنه و مینا قانع، عکاس و طراح پوستر و بروشور هستند.

این اثر نمایشی از نخستین روز مرداد ماه به مدت هفده شب، هر  شب ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه به مدت یک ساعت و پنج دقیقه در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان تهران، به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵، خانه نمایش مهرگان به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول