اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

امتناع بانک مرکزی از صدور نامه ترخیص کالاهای تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها در گمرک

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بانک مرکزی از صدور نامه برای ترخیص مواد اولیه تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها از گمرک امتناع می‌کند؛ این در حالی است که این شرکت‌ها مواد اولیه خود را بدون دریافت ارز از بانک مرکزی به کشور وارد کرده‌اند.

امتناع بانک مرکزی از صدور نامه ترخیص کالاهای تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها در گمرک

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: بانک مرکزی در سال جهش تولید از صدور نامه برای ترخیص مواد اولیه تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها امتناع می‌کند.

وی ادامه داد: امتناع بانک مرکزی از صدور نامه برای ترخیص این کالاها در حالی است که این شرکت‌ها مواد اولیه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدون دریافت ارز از بانک مرکزی و با درآمدهای ارزی خود خریداری کرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این شرکت‌ها که عموما شرکت‌های قطعه ساز یا بافندگی و تولید الیاف هستند، عنوان کرده‌اند که اگر ظرف 10 تا 20 روز آینده مواد اولیه آنها از گمرک ترخیص نشود کارگران آنها بیکار خواهند شد و ما با حجم عظیمی از کارگران بیکار مواجه خواهیم بود؛ چراکه دیگر مواد اولیه برای تولید محصولات خود ندارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: گویا اراده‌ای وجود دارد که به ویژه در شرایط فعلی کشور موانعی پیش پای تولید گذاشته شود و شرکت‌هایی هم که در حال تولید هستند متوقف شوند.

وی افزود: پیش از آنکه با رشوه‌خواری مقابله جدی شود، یکی دو سال گذشته با دریافت رشوه ارزهای زیادی به کسانی که نباید تخصیص داده می‌شد، تخصیص می‌داند اما امروز که با رشوه‌خواری مقابله می‌شود این گونه مانع تراشی می‌شود و اجازه نمی‌دهند تولیدکنندگان مواد اولیه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از گمرک ترخیص کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از تولیدکنندگان که کار تولید کاغذ از سنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌داد، پیش من آمد و می‌گفت من برای دریافت ارز نیمایی برای تهیه مواد مورد نیاز سال گذشته به بانک مرکزی رفتم، به من گفتند که مابه التفاوت نرخ ارز نیمایی که بانک مرکزی می‌خواهد بدهد با ارز آزاد 24 میلیارد تومان است. 3 میلیارد تومان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما بده تا نامه‌ ترخیصت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کنیم و من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار قرار دادند تا من هم به ناچار 3 میلیارد تومان به آن مسؤول بانک مرکزی دادم که نامه‌ام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول