اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شهردار پورتلند خواستار خروج نیرو‌های پلیس فدرال از این شهر شد

شهردار شهر پورتلند آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواسته پلیس‌های فدرال را یا اعزام نکند و یا آنان را از این شهر خارج کند.

شهردار پورتلند خواستار خروج نیرو‌های پلیس فدرال از این شهر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «تد ویلر»، شهردار شهر پورتلند، روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته، پلیس‌های فدرال را یا اعزام نکند و یا آنان را از این شهر خارج کند. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، تد ویلر به ترامپ گفته که این نیرو‌های پلیس را در ساختمان‌هایشان نگه دارد. 

شهردار شهر پورتلند همچنین گفته که اعزام این نیرو‌ها «راهبردی» بود که رئیس‌جمهور آمریکا به منظور «بهبود وضعیت وخیم نظرسنجی‌ها [در مورد خود]» به کار برده است. 

وی همچنین این اقدام ترامپ را سوء‌استفاده محض وی از مقامات اجرای قانون فدرال دانسته است. 


تد ویلر، شهردار شهر پورتلند آمریکا

رئیس پلیس شهر پورتلند گفته اداره کل این شهر با کارمندان فدرال در تماس است، اما مأموران پلیس محلی هنوز نمی‌توانند رفتار این نیروهای نظامی فدرال را کنترل کنند.


نیروهای پلیس فدرال آمریکا در حال دستگیری یک معترض در پورتلند

اسپوتنیک نوشته این نیرو‌های پلیس از بخش‌‌های مختلف وزارت امنیت داخلی آمریکا و سرویس مارشال‌های این کشور (که از نهادهای انتظامی فدرالی آمریکاست) به شهر پورتلند اعزام شده‌اند تا اعتراضات و شورش‌ها در این شهر را سرکوب کنند.  

فاکس نیوز گزارش داده اظهارات شهردار شهر پورتلند در حالی مطرح شده که پلیس‌های فدرال در این شهر رفتاری خشونت‌آمیز علیه معترضان داشته‌اند و این رفتار نیز در حالی از آنان سر می‌زند که آنها اتیکت نام‌های خود را نزده‌اند و یا از تعیین هویت خود توسط عموم جلوگیری می‌کنند.  

هفته گذشته نیرو‌های پلیس فدرال به دستور ترامپ به برخی شهر‌های آمریکایی از جمله پورتلند و سیاتل اعزام شدند. 

در پاسخ به این اقدام ترامپ، فرماندار ایالت ارگان از وی به شدت انتقاد کرد و وی را به استفاده از قدرت دولت فدرال برای پرت کردن توجه آمریکایی‌ها از موج دوم ویروس کرونا در این کشور متهم کرد. 

اوایل امروز، اتحادیه آزادی‌های مدنی در ایالت ارگان آمریکا نیز علیه وزارت امنیت داخلی و سرویس مارشال‌های این کشور به دلیل به کار‌گیری زور توسط نیرو‌هایشان علیه معترضان، خبرنگاران و ناظران قانونی دادخواستی را در دادگاه به ثبت رساندند.

شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» برای پنجاهمین روز متوالی صحنه تظاهرات به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داده نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده‌اند. این تظاهرات‌ها تا حد زیادی مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

شبکه خبری الجزیره نیز نوشته سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در سفری که ساعاتی قبل‌تر از اعتراضات به پورتلند داشت از مسئولان این شهر به دلیل ناتوانی در خاموش کردن اعتراضات انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول