اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

گره «تالار بزرگ شهر» پس از ۱۱ سال باز می‌شود/ حال فرهنگ و هنر همدان خوب نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه گره تالار بزرگ شهر پس از ۱۱ سال باز می‌شود گفت: موزه هنرهای معاصر پس از هفت سال وقفه، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، به دنبال افتتاح آن در سال ۹۹ هستیم.

گره «تالار بزرگ شهر» پس از ۱۱ سال باز می‌شود/ حال فرهنگ و هنر همدان خوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی پیش از ظهر امروز با اشاره به پتانسیل بالای فرهنگی در این استان ادامه داد: ظرفیت همدان قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست و ۹۸ آموزشگاه آزاد هنری، ۷۳ موسسه قرآنی و ۴۰ انجمن ادبی در همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری، گره تالار بزرگ شهر پس از ۱۱ سال باز می‌شود خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر پس از هفت سال وقفه، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین و تخصیص اعتبار، به دنبال افتتاح آن در سال ۹۹ هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: مجتمع فرهنگی هنری شهید مظاهری نیاز به اعتبار برای گشایش دارد و مجتمع فرهنگی هنری فامنین پس از چند سال نیاز به حمایت برای بازگشایی دارد که امسال با هماهنگی فرماندار و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان اعتبار مناسبی تخصیص داده شده است. 

وی با بیان اینکه استاندار همدان نگاه حمایتی از فرهنگ و هنر دارد و همواره یاور این حوزه بوده ‌است یادآور شد: در بخش پایین‌دست با مشکل روبه‌رو هستیم و نیاز به حمایت داریم.

احسانی با تاکید به اینکه با وجود سیاست مدیران استان و نمایندگان مجلس هنوز هم برای توسعه و پیشرفت استان مشکلات قابل توجهی داریم اظهار کرد: تنگ‌نظری‌ها و ایجاد موانع متعدد توسط برخی کارشناسان در استان موجب شده مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه در استان صعب‌العبور و دشوار شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از مجموعه‌های فرهنگی و هنری مطالبه اصلی فعالان این حوزه است خاطرنشان کرد: صنوف و انجمن‌های فرهنگی و هنری در شرایط کنونی آسیب دیده‌اند و نیاز به کمک دارند؛ ما امروز شرمنده اصحاب فرهنگ و هنر استان هستیم و دستمان خالی‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به دغدغه‌های این روزهای اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: حال فرهنگ و هنر استان خوب نیست و فشار مضاعفی بر گلوی فرهنگ استان وارد شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول