اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح «چادر؛ کالای فرهنگی» در مجلس کلید می‌خورد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح «چادر؛ کالای فرهنگی» در مجلس کلید می‌خورد، گفت: وقتی چادر کالای فرهنگی باشد می‌تواند نقش خود را به عنوان نمادی از فرهنگ در جامعه ایفاء و از موانع اقتصادی عبور کند.

طرح «چادر؛ کالای فرهنگی» در مجلس کلید می‌خورد

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با طرح این موضوع که پوشش چادر نمادی از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است اما مورد حمایت حوزه فرهنگ قرار نگرفته است، اظهار کرد: پوشش ایرانی ـ اسلامی چادر علاوه بر آنکه یک پوشش اسلامی و ملی باشد یک نماد فرهنگی است و هر میزان که از بعد فرهنگی آن غفلت شود تبعات ویژه خود را خواهد داشت که قابل تحقیق و بررسی است.

وی ادامه داد: اگر امروز به بازار پارچه‌فروش‌ها هم سر بزنیم و یا برای دوخت یک قواره چادر به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و یا فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنیم متوجه قیمت بالای چادر خواهیم بود که پیگیری مشکلات مردم در این حوزه هم پاسخ‌های از پیش مشخص دارد و آن دلایل هم در جایگاه خود قابل توجه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نبود پیوست فرهنگی در صنایع، تصریح کرد: فارغ از اینکه صنعت مد و لباس می‌تواند در خدمت فرهنگ و ترویج اخلاق باشد، آیا برای زیرساخت‌های آن از جمله صنایع نساجی و پوشاک، پیوسته‌‌های فرهنگی و اجتماعی را لحاظ کردیم؟ اگر چنین ملاحظاتی به صورت الزام و حمایت‌های قانونی وجود داشت بی‌تردید امروز در حوزه پوشش‌های ایرانی-اسلامی، بخش مهمی از مسائل پیش رو که ابعاد اقتصادی و صنعتی ماجراست مرتفع بود و جایی برای نگرانی نداشت.

قاضی‌زاده هاشمی از تهیه طرحی به صورت فوریت توسط گروهی از نمایندگان مجلس یازدهم خبر داد که در آن از چادر به عنوان کالای فرهنگی حمایت می‌شود و افزود: این طرح به صورت مقدماتی در مرحله تدوین و کار کارشناسی است و درصدد تشکیل کارگروهی متناظر با محتوای کاربردی و فرهنگی با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بدنه کارشناسی و پژوهشگران حوزه پوشش اسلامی و طراحان پوشش‌های اسلامی هستیم. وقتی چادر کالای فرهنگی باشد می‌تواند نقش خود را به عنوان نمادی از فرهنگ در جامعه ایفاء و از موانع اقتصادی عبور کند.

وی اطلاعات و جزئیات طرح را به زمان تقدیم به هیئت رئیسه مجلس موکول کرد و گفت: با تصویب قانونی که چادر و نظایر آن کالای فرهنگی محسوب شود زیرساخت قانونی مناسبی برای رفع موانع تولید در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده، ایجاد و بر اساس این مهم حوزه بازار توسعه و نیازهای معنوی و فرهنگی جامعه در سایه یک صنعت فرهنگیِ مصون از مشکلات اقتصادی تا حدود قابل توجهی رفع می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول