اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اختلاف در دولت فدرال آمریکا بر سر برنامه مهاجرتی «داکا»

یک قاضی فدرال در آمریکا حکمی را صادر کرده تا برنامه مهاجرتی «داکا» به قوت خود باقی بماند و دولت ترامپ نتواند مهاجرانی که تحت این برنامه در این کشور اقامت دارند را اخراج کند.

اختلاف در دولت فدرال آمریکا بر سر برنامه مهاجرتی «داکا»

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یک قاضی فدرال آمریکا روز گذشته (جمعه) حکمی را صادر کرد تا برنامه مهاجرتی «داکا» به قوت خود باقی بماند. 

به نوشته پایگاه خبری «آکسیوس»، این حکم، دولت ترامپ را مجبور خواهد کرد افرادی را که تحت برنامه‌ «داکا» اخیراً درخواست تابعیت در آمریکا داده‌اند قبول کند، اما دولت وی همچنان اختیار قانونی را دارد تا برای پایان دادن به این برنامه تلاش کند. 

این حکم در حالی صادر شده که دیوان عالی آمریکا گفته بود دولت ترامپ هنگام پایان دادن به این برنامه مهاجرتی، قانون فدرال این کشور را نقض کرده است. 

صدور این حکم نشان می‌دهد بر سر اتخاذ سیاستی درست در قبال این برنامه مهاجرتی در دولت فدرال آمریکا همچنان اختلاف وجود دارد.  

این در حالی است که هفته گذشته یکی از سخنگوهای کاخ سفید در مورد دستور اجرایی دونالد ترامپ در خصوص این برنامه اظهار نظر کرد.

وی در بیانیه‌ای گفته بود دستور اجرایی برنامه‌ریزی شده ترامپ، شامل اغماضی برای مهاجرانی که در دوران کودکی به صورت غیر‌قانونی وارد آمریکا شده‌اند نمی‌شود. 

 برنامه موسوم به داکا، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به اجرا گذاشته شد. هدف از اجرایی ساختن این برنامه، حمایت و جلوگیری از اخراج حدود ۶۴۹ هزار مهاجری بوده است که در دوران کودکی به صورت غیر قانونی وارد آمریکا شده بودند.

اما دولت ترامپ، با وجود حکم اخیر دیوان عالی این کشور در نظر دارد ظرف شش ماه آینده به این برنامه پایان دهد.

لازم به ذکر است از مهاجرانی که در تحت این برنامه در آمریکا اقامت دارند با نام «رویاپردازان» یا «دریمرز» یاد برده می‌شود.

دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن امسال با رأی چهار قاضی از پنج قاضی تصمیم به محافظت از اخراج بیش از ۶۴۹ هزار مهاجر غیرقانونی در این کشور گرفت، با این استدلال که دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ با پایان دادن به این برنامه، قانون فدرال را نقض کرده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول