اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من | عضو کمیسیون آموزش مجلس: ممکن است با طرح دو فوریتی مانع از برگزاری کنکور ‌شویم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر احساس کنیم که عدم برگزاری کنکور فواید بیشتری نسبت به برگزاری آن دارد، حتما با ارائه طرح‌ دو فوریتی مانع از برگزاری آزمون کنکور خواهیم شد؛ فعلا دولت و مجلس در حال بررسی این موضوع هستند.

فارس من | عضو کمیسیون آموزش مجلس: ممکن است با طرح دو فوریتی مانع از برگزاری کنکور ‌شویم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش فارس من با موضوع «لزوم طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در همین راستا با مهدی اسماعیلی نماینده  مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما بایستی به نظر ستاد ملی کرونا در موضوعات مختلف تمکین کنیم، چرا که موضوع برگزاری کنکور موضوع ساده‌ای نیست و مسئولین بایستی اعلام کنند که روز برگزاری کنکور چه زمانی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید پس از آنکه وضعیت کشور در موضوع مقابله با کرونا مشخص شد و اعلام کرد که قابل کنترل است در آن صورت می‌توان آزمون کنکور را برگزار کرد ضمن اینکه فقط در آن شرایط است که داوطلبین و خانواده‌ها نگرانی از حضور در کنکور را نخواهند داشت و خطر ابتلا به این ویروس را هم نخواهند داشت.

اسماعیلی گفت: با بررسی‌های متعدد و جوانب امر و به منظور سلامت داوطلبان حضور در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا این آزمون به تعویق افتاد ولی تعویق برگزاری زمان در شرایط فعلی کمی زود است چرا که باید بررسی‌های بیشتری برای زمان قبلی که برای برگزاری کنکور اعلام شده بود فرا برسد تا در نهایت در این باره تصمیم‌گیر کنیم.

وی افزود:‌ در روزهای آینده و با بررسی‌های بیشتر احتمال خطر ابتلا دانش‌آموزان و داوطلبین عزیزی که بنا دارند در کنکور شرکت کنند، بررسی خواهد شد.

نماینده مردم میانه گفت: ‌نظر شخصی من آن است که جان دانش‌آموزان از هر چیزی واجب‌تر است و نباید جان دانش‌آموزان به بهانه برگزاری کنکور به خطر بیفتد.

اسماعیلی گفت: اگر کرونا مهار شد امکان برگزاری آزمون را خواهیم داشت در غیر این صورت با حجم زیاد دلهره و دغدغه خانواده آنها مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در مورد تعویق زمان کنکور مانند تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری و خدمت سربازی است. چرا که وضعیت سفید، زرد و یا قرمز میزان شیوع کرونا می‌تواند در نحوه تصمیم‌گیری ما تاثیر داشته باشد. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر وضعیت کشور در بحث شیوع کرونا به سمت و سویی باشد که تجمع می‌تواند جان تعدادی از مردم کشورمان را تهدید کند قطعا مسئولین و دست اندرکاران به عدم برگزاری کنکور رای خواهند داد، لذا دولت و مجلس با بررسی های بیشتر در این باره تصمیم گیری خواهند کرد. 

اسماعیلی افزود: مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش به صورت مستمر وضعیت میزان شیوع کرونا در کشور را در آستانه برگزاری کنکور پایش می‌کنند و اگر احساس کنیم که عدم برگزاری کنکور فواید بیشتری نسبت به برگزاری آن دارد، حتما دخالت کرده و با ارائه طرح‌های دو فوریتی مانع از برگزاری آزمون کنکور خواهیم شد. ولی در مجموع فعلا دولت و مجلس در حال بررسی این موضوع هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول