اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گام دوم مواسات ادامه پیدا می‌کند/ چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه گفت: گام دوم مواسات با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند و چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد.

گام دوم مواسات ادامه پیدا می‌کند/ چشم‌انداز نهضت تعاون و احسان، ایجاد اشتغال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه پیرامون بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: استان قزوین در امر مواسات جایگاه مناسبی در این شرایط بحرانی داشت و این مهم نتیجه حضور و مشارکت جدی مردم مؤمن استان قزوین است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهضت تعاون و احسان تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تعبیر نهضت تعاون و احسان در حقیقت آغاز عملیات مرحله دوم نهضت مواسات را اعلام کرده‌اند و لازم است همه با جدیت بیشتر پای کار باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه دشمنان عزم خود را جزم کرده‌اند تا آتش فتنه را در کشور برافروزند و آمریکایی‌ها در تمام سطوح مدیریتی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند تا برای حفظ حیات خود، ایران را شعله‌ور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ان‌شاءالله تلاش کنیم بخشی از مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند را با تلاش و مشارکت همه اقشار جامعه برطرف کنیم و مرحله دوم را جدی‌تر و با هم‌افزایی بیشتر از مرحله نخست پیش ببریم.

وی بیان کرد: اینکه رهبری فرمودند مواسات و همدلی مؤمنانه به این خاطر است که اگر عنصر ایمان از این حرکت برداشته شود، مسابقه دنیاطلبانه می‌شود و این حرکت ارزش خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر تلاش کنیم تا عنصر ایمان و اخلاص از این حرکت فاصله نگیرد.

آیت‌الله عابدینی در ادامه عنوان کرد: قرآن می‌فرماید در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و کلمه تعاون فردی نیست بلکه با هم بودن در آن بسیار مهم است، خداوند انسان را به کار جمعی تشویق کرده است و کار مواسات نیز با کار جمعی پیش می‌رود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند سه عنصر را به عنوان عناصر موفقیت در کار جمعی معرفی کرده است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداست و اگر رفتارهای اجتماعی را تحلیل کنیم مشاهده خواهیم کرد که گرفتاری‌های ما زمانی است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خدا را مورد توجه قرار نداده‌ایم.

وی اظهار کرد: نهضت تعاون و احسان را کوتاه مدت نگاه نکنیم و ان‌شاءالله این جریان با جدیت پای کار باشند و هم‌افزایی داشته باشند تا پایه‌گذار حرکت‌های جدی‌تر شوند و کار به جایی برسد به جای کمک به کارگران بیکار، شرکت‌های تعطیل شده را فعال و بازگشایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آموزه‌های دینی به ما می‌آموزند که محور کارها باید مساجد باشند و مساجد پایگاه نماز و زکات قرار گیرند و برای نهضت تعاون و احسان نیز باید مساجد پایگاه و محور قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه نمایندگان کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، اوقاف و امور خیریه، سپاه صاحب‌الامر(عج)، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب، خیرین و معتمدین و صدا و سیما گزارشی از اقدامات و برنامه های خود در حوزه مواسات و نهضت تعاون و احسان ارائه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول