اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

زیرساخت درمان در استان قزوین ضعیف است/ جذب اعتبار لازم برای توسعه بیمارستان شهید رجایی

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت بهداشت و درمان در استان قزوین ضعیف است، گفت: برای الحاق و توسعه بیمارستان شهید رجایی و همچنین تغییر مکان بیمارستان 22 بهمن نیز اعتبارات لازم دریافت شده است.

زیرساخت درمان در استان قزوین ضعیف است/ جذب اعتبار لازم برای توسعه بیمارستان شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاهی که امروز داریم جایگاهی است که از خون سرخ شهیدان برخاسته شده و قداست جمهوری اسلامی برپایۀ خون‌های ریخته شده با تاسی از سیدالشهداست.

وی افزود: مجلس یازدهم در زمانی تشکیل شد که کشور در برابر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی قرار دارد و تقابل‌های سیاسی برای ما رقم زده و این شرایط کار را برای ما سخت و دشوار کرده است.

محمدبیگی یادآور شد: همزمان با سختی‌هایی که امروز با آن رو به هستیم اما دریچه‌های رحمت الهی وعده داده شده است و باوجود تحریم اما امروز شاهد پیشرفت‌هایی از جمله تشکیل شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان و صنایع زودبازده و صنایع کوچک هستیم.

 

باوجود مشکلات موجود، توسعۀ خوبی در کشور و استان صورت می‌گیرد

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما کشوری هستیم که در شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتیم اما با این وجود همواره در برابر این مشکلات ایستادگی کرده و با آنها کنار آمده‌ایم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کشور ما کشوری ثروتمند است، ما در مجلس شورای اسلامی عزممان را جذب کردیم تا بهترین فعالیت‌ها را در مجلس رقم بزنیم چراکه ترکیب مجلس یازدهم یک ترکیب متعهد و نیروی جوان است.

محمدبیگی با اشاره به اینکه ما سعی کردیم شفاف سازی را یکی از رویکردهای  خود در مجلس قرار دهیم، یادآور شد: از رسانه‌های استان نیز انتظار دارم که نیز فعالیت‌های نمایندگان را به دور از نگاه و جاذبه‌های سیاسی انتشار کنند.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم نظارت درونی بر نمایندگان یا فرآیند خودنظارتی را پیاده کرده و توجه ویژه‌ای به این بخش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: دولت امروز باید برای مبارزه با فساد فعالیت خود را به صورت جدی شروع کند و در این مسیر باید گام‌های رانت فساد و کم کاری در دولت باید شناسایی شوند.

محمدبیگی تصریح کرد: ما موضوع توجه به کارآمدسازی را در مجلس شروع کردیم و در راستای تقویت و کارآمدسازی به دنبال تغییر فرآیندهای تقویمی بوده و معتقد هستیم که قوانین قبلی باید واکاری شود؛ ما به حذف قوانین زائد و پالایش قوانین براساس شرایط موجود کشور نیاز داریم.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم در حوزۀ راهبرد سال‌جاری گفت: در حوزۀ جهش تولید و رفع موانع تولید در قوانین مربوط به امور مالیاتی معتقدیم که باید این قوانین اصلاح شود.

وی اضافه کرد: نخستین کار مجلس در این راستا، تصویب طرح تخصیص مالیات به خانه‌های خالی بوده و ما معتقدیم در کار ساخت مسکن اشتغالزایی بسیاری انجام شده است.

محمدبیگی اضافه کرد: ما مردمی سازی اقتصاد را درنظر داریم و به دنبال ایجاد بنگاه‌های جدید اشتعالزایی و تعاونی‌های بزرگ و کوچک هستیم تا بتواند اقتصادها را رقم بزند.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

ما معتقدیم که برای پیگیری مشکلات اقتصادی باید مشارت همگانی صورت بگیرد و همۀ مردم مشارکت داشته باشند؛ ما برای شفاف سازی در عرصۀ ملی نیازمند اقتصاد دیجیتال و آنلاین هستیم تا تراکنش‌ها به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد تا به واسطۀ آن بتوان درگاه‌های رانت و اختلاس را شناسایی کنیم و در این بین مجلس از ابزار نظارتی خود به خوبی استفاده خواهد کرد.

وی گفت: ما باید نظارت بر ارگان‌ها را چابک سازی کنیم و در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های قوۀ قضائیه استفاده کرد چراکه همکاری همه جانبه برای ما مهم است.

محمدبیگی ادامه داد: باتوجه به عضویت بنده در کمیسیون بهداشت، امیدواریم که بتوانیم از این فرصت برای استان قزوین استفاده شود و در حل مشکلات مردم استان فعالیت‌هایی صورت بگیرد.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم مشکلات مردم را احصاء و شناسایی کنیم، یادآور شد: برای حل این مشکلات سعی کردیم در این حوزه دیدارهایی را داشته باشیم و تلاش کردیم که مشکلات مردم با مسؤولان در میان گذاشته و مشکلات آنها را حل کنیم.

وی مطرح کرد: در این مدت سعی کردیم مشکلات مردم را در مناطق مختلف بسنجیم و با سفرهای مختلف به مناطق استان در جریان این مشکلات قرار بگیریم.

محمدبیگی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین و استفاده از این ظرفیت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر بهترین معادن کشور را در استان قزوین در اختیار داریم که به واسطۀ این معادن می‌توانیم مشاغل خوبی را ایجاد کنیم.

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلی نظام سلامت، ترویج، توسعه کشت و صنعت گیاهان دارویی و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی از جمله اولویت‌های ما رد مجلس یازدهم است.

وی تصریح کرد: بنده سوال از رئیس جمهور را امضا کردم اما بعضی از رسانه‌ها شیطنت کرده و عنوان کردند که بنده استیضاح از رئیس جمهور را عنوان کردم.

محمدبیگی گفت: هدف ما از سوال از رئیس جمهور، فعال کردن دولت و حساس کردن وی به معیشت و مردم است و به دنبال آن هستیم که دولت را فعال کنیم تا پاسخگوی بازار سکه و مسکن باشد و ما تصمیمات ما مبنی بر منویات مقام معظم رهبری است.

این نماینده مجلس در رابطه با وضعیت بهداشت و درمان در استان قزوین نیز بیان کرد: زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان قزوین بسیار ضعیف است.

وی عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار برای بخش درمان شهرهای معلم کلایه و اقبالیه تامین منابع صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته 20سری دستگاه دیالیز و 20 دستگاه ونتیلاتور و تخت مراقبت ویژه به زودی تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای الحاق و توسعه بیمارستان شهید رجایی و همچنین تغییر مکان بیمارستان 22 بهمن نیز اعتبارات لازم دریافت شده و تکمیل بخش «آی سی یو» بیمارستان بوعلی هم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول