اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده/ افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

برخی کاربران فارس خواستار «افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان» شده اند. خبرنگار فارس این مطالبه را پیگیری کرده است.

فارس من| درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده/ افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در این سامانه خواستار «افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان» شده اند.

این کاربران نوشته اند: «متأسفانه بیماری کرونا، عده کثیری را به عناوین مختلف گرفتار کرده و برای آنها عواقبی از جمله عقب‌ماندگی درسی به همراه داشته که به نظر می‌رسد، تنها راهکار موثر، افزایش سقف انتخاب واحد در سال تحصیلی پیش‌رو باشد، به این صورت که در هر نیمسال، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این اختیار داده شود تا بتوانند بیش از ۱۴ واحد اخذ کنند، همچنین دانشجویان دوره کارشناسی با معدل کمتر از ۱۷، مجاز باشند بیشتر از ۲۰ واحد انتخاب کنند، به این ترتیب افراد نه تنها متحمل هزینه‌های مالی و زمانی اضافی نمی‌شوند بلکه با فرصت جبرانی که برایشان فراهم شده، امکانی به وجود می‌آید تا در موعد مقرر فارغ‌التحصیل شوند.»

*پیگیری سوژه توسط خبرنگار فارس 

خبرنگار فارس این سوژه را پیگیری کرد و امکان اجرایی شدن این خواسته که دانشجویان کارشناسی ارشد بتوانند بیش از ۱۴ واحد اخذ کنند و دانشجویان کارشناسی با معدل کمتر از ۱۷ هم بتوانند بیشتر از ۲۰ واحد انتخاب کنند، تا در موعد مقرر فارغ‌التحصیل شوند، را مورد پرسش قرار داد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: فعلا مقررات آموزشی تغییر نکرده است.

*افزایش تعداد واحدهای قابل انتخاب به صورت معرفی به استاد

وی گفت: در ترم جاری به دلیل مسائلی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، وزارت علوم شرایط معرفی به استاد را تسهیل کرد و تعداد واحدهای معرفی به استاد نسبت به ترم های قبل افزایش یافت.

حسینی توضیح داد: به این ترتیب، در حال حاضر دانشجویانی که می خواهند فارغ التحصیل شوند، می توانند در انتهای ترم آخر تا سه درس معرفی به استاد  بگذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: به این ترتیب دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی می توانند تا سه درس معرفی تا سقف ۸ واحد را معرفی به استاد  بگذرانند.

وی گفت: با این کار عملا به فارغ التحصیلی دانشجویان در موعد مقرر کمک شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول