اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد استاندار از عملکرد بانک‌ها در پیگیری تخصیص سهم آذربایجان شرقی / چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد

استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.

انتقاد استاندار از عملکرد بانک‌ها در پیگیری تخصیص سهم آذربایجان شرقی / چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه جهش تولید، راهبرد اصلی کشور برای شکوفایی اقتصادی و گذر از شرایط فعلی است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید در شرایط کنونی و ضرورت حمایت همه‌جانبه از بخش تولید، جلسات مشترک میان بانک‌ها و بخش خصوصی با هدف تسریع در رفع مشکلات و افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی بر حذف فرایندهای زاید اداری در اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: بسیاری از قوانین فعلی نیازمند تغییر به نفع تولید هستند و متاسفانه در برخی موارد شاهد ایرادهای بی‌مورد از سوی بانک‌ها در اعطای وام به تولیدکنندگان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌ها امانت‌دار سرمایه مردم هستند، گفت: سرمایه مردم باید برای مردم و به نفع مردم، استفاده شود.

پورمحمدی با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه برای اعطای تسهیلات به بخش تولید، گفت: چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد تا بتواند از وام استفاده کند؟ چرا نباید کارخانه و ماشین‌آلات تولید به عنوان وثیقه در بانک، پذیرفته شود؟

وی، شفافیت و سخت‌گیری متعارف و مناسب را لازمه اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی دانست و در عین حال گفت: تولیدکنندگان نیز باید وضعیت فعلی کشور و مشکلاتی همچون محدودیت منابع دولتی و نقدینگی را درک کرده و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

پورمحمدی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مدیران بانک‌ها نیز در این جلسه به بیان نظرات، پیشنهادها و گزارش عملکرد خود در زمینه رونق تولید پرداختند.
 

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول