اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شرایط در زنجان تحت کنترل است

استاندار زنجان گفت: با تدابیر اندیشیده شده، وضعیت شیوع و تعداد مبتلایان به کرونا ویروس به ثبات رسیده است.

شرایط در زنجان تحت کنترل است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ارتباط ویدئوکنفرانس یا ستاد ملی کرونا و در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اقدامات صورت گرفته در استان برای مقابله با کرونا ویروس اظهار کرد: ما در استان زنجان تا 15 خرداد وضعیت بسیار خوبی داشتیم بطوریکه مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی روزانه 400 نفر و تعداد بستری شدگان نیز 45 بود، اما بعد از این تاریخ و با بازگشایی اصناف روند ابتلا به کرونا جهش یافت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان به مزایای اجرای طرح بیماریابی از افراد مشکوک و نمونه‌گیری‌های سرپایی از افراد مشکوک اشاره داشت و افزود: با اجرای این طرح که استان زنجان بعنوان پایلوت نیز انتخاب شده بود ما آمادگی کامل برای روزهای بحرانی داشتیم و از 30 خرداد شاهد افزایش تعداد مراجعان به مراکز سرپایی بودیم، بطوریکه روزانه یک هزار و 200 نفر به این مراکز برای نمونه گیری کرونا مراجعه کردند و نمونه‌های مثبت به 900 نفر رسید و تعداد بستری‌ها از 50 نفر به 131 نفر رسید.

استاندار زنجان مهمترین طرح برای کنترل بیماری و پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس را ایجاد هسته‌های همیار سلامت عنوان کرد که اعضای این هسته‌ها ابتدا در شهرستان‌ها با حضور دهیاران و بخشداران و شوراها بود و اگر تجمعی در مناطق بود بلافاصله در محل حاضر شده و تذکرات لازم را می‌دادند و بدین طریق مانع برگزاری تجمعات چه عروسی و چه ترحیم می‌شدند.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: این الگو در ادارات با مشارکت معاون منابع انسانی و مدیران حراست و در واحدهای تولیدی نیز با همکاری حراست‌ها و شوراهای کارگری ایجاد شده، بطوریکه امروز یک هزار و 841 هسته همیار سلامت در سامانه ویژه ثبت شده است و ما بدین طریق توانستیم شیوع بیماری کرونا را در استان زنجان مهار کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح و برخی طرح‌های دیگر در موازات آن برای مهارکرونا ویروس افزود: طبق آمارها تا روز گذشته تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی از یک هزار و 200 نفر به 660 نفر و تعداد نمونه‌گیری‌ها از 900 به 400 نفر و جمعیت بستری در بیمارستانرها و نقاهتگاه‌ها از 111 نفر به 100 نفر کاهش یافته است و تمام این کاهش مرهون تلاش کادر درمانی و تدابیری است که در ستاد کرونا ویروس استان اندیشیده شده است.

وی به ایجاد حساسیت در بین مردم برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما با آموزش، تبلیغات محیطی و میدانی و با بهره‌گیری از رسانه‌ها توانستیم به مردم یادآوری کنیم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم است و با همکاری مردم الان در وضعیت ثابت قرار گرفته‌ایم.

حقیقی یکی دیگر از اقدامات موثر برای درمان کرونا ویروس در استان زنجان را استفاده از مهمانسراها و هتل‌ها برای بستری و درمان بیمارن مبتلا به کرونا اعلام کرد و گفت: برای نمونه ما هتل در اختیار استانداری را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم که یک هزار بیمار مبتلا در این هتل درمان و مرخص شدند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان همچنین با قدردانی از وزرای کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اگر اجرای طرح جامع سلامت در کشور اجرا نمی‌شد ما امروز درگیر مشکلات بسیاری بودیم و با اجرای این طرح بزرگ ملی، تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان از یک هزار و 200 به 2 هزار تخت افزایش یافته و اکنون 30 درصد تخت‌های استان در اشغال بیماران کرونایی است.

در پایان گزارش استاندار زنجان از وضعیت کنترل بیماری کرونا در استان زنجان، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از گزارش خوب و کامل فتح الله حقیقی از تلاش‌های صورت گرفته برای آسایش مردم و درمان مبتلایان به کرونا در استان زنجان، اظهار داشت: نکاتی که مطرح شد بسیار خوب بود و براستی اگر طرح تحول سلامت اجرا نمی‌شد قطعا در بسیاری از استان‌ها مشکلات جدی داشتیم، اما امروز شاهدیم تعداد تخت‌ها در برخی استان‌ها به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور همچنین از اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، کادر درمانی، پرستاری و خدماتی و مردم بخاطر ارائه خدمات به بیماران و رعایت موازین بهداشتی تشکر کرد.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به ریاست رئیس جمهور آقای رئیسی معاون وزیر بهداشت از اجرای طرح همیاران سلامت که برای نمونه در استان زنجان اجرا می‌شود تمجید کرد و گفت: این طرح نتایج بسیار خوبی داشته و آمارها نشان می‌دهد نقش مهمی در کنترل و مهار کرونا ویروس داشته است.

انتهای پیام/پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول