اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعطیلی موقت شناگاه‌های مازندران/ فراموشی کرونایی در سواحل

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مجموعه طرح‌های سامان‌دهی دریا با توجه به شرایط جوی و غیرآرام و طوفانی دریا و همچنین شیوع بیماری کرونا موقتا در شناگاه‌ها تعطیل اعلام شده است.

تعطیلی موقت شناگاه‌های مازندران/ فراموشی کرونایی در سواحل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یکم خرداد ماه امسال همانند سال‌های گذشته طرح‌های دریا در استان با ظرفیت ۵۰ درصدی آغاز به کار کرد و از روز ۱۴ خرداد ماه امسال ظرفیت طرح‌های دریا به ۱۰۰ درصد رسید.

آن روزها مازندران روزهای زرد و نارنجی را سپری می‌کرد ولی در سایه کم‌توجهی‌ها و همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا خیلی زود مازندران در وضعیت هشدار قرار گرفت.

چه آن روزهایی که مازندران شرایط زرد و نارنجی به‌سر می‌برد و چه در روزهایی که وضعیت هشدار قرار گرفته بود موضوع مهم این بود بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سواحل استان بحث فراموش شده بود، گویی خود مردم و هم مسافران در ساحل استان خود را از کرونا در امان می‌دیدند.

از روز پنج‌شنبه و با توجه به شرایط قرمز کرونایی که تعداد بیماران همچنان رو به افزایش است مقرر شد تصمیمات جدی در زمینه رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی جدی گرفته شود؛ چرا که هم دریا طوفانی بود و هم بحث شرایط قرمز کرونایی نگرانی‌هایی در ارتباط با افزایش تعداد مبتلایان وجود داشت.

 

نکته مهم این است در شرایطی که حتی مازندران در وضعیت هشدار کرونایی قرار داشت و نگرانی‌ها از وضعیت قرمز وجود داشت ساحل مازندران پر بود از مردم و مسافرانی که بدون توجه به بحث کرونا همه مسائل و نگرانی‌ها را نادیده گرفته بودند.

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  مجموعه طرح‌های سامان‌دهی دریا با توجه به شرایط جوی و غیرآرام و طوفانی دریا و همچنین شیوع بیماری کرونا موقتا در شناگاه‌ها تعطیل اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه برای تضمین سلامت عمومی، کاهش شدت ابتلا و مدیریت موضوع در استان مازندران فعلا شناگاه‌ها را تعطیل اعلام کردیم، افزود: البته نیروهای امدادی و خدماتی و ناجیان غریق برای ارائه خدمات به مردم در ساحل حضور دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اضافه کرد: تعطیلی طرح‌های دریا باتوجه به شرایط کنونی و مواج بودن دریا و همچنین بحث مسائل و پروتکل‌های بهداشتی است که در ادامه هم باید به همه این مسائل به‌صورت جدی توجه شود.

 

حسن‌نژاد با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های ابلاغی، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های مسؤول، نهادهای عمومی و واحدهای صنفی نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها اقدام نکنند، ناچار به تعطیلی این مراکز اقدام و با متخلفان به عنوان کسانی که سلامت مردم را در معرض تهدید قرار دادند، برخورد می‌شود.

وی با هشدار اینکه اگر بخواهیم نسبت به کنترل این بیماری اقدام کنیم باید حساسیت و آگاهی عمومی نسبت به این بیماری در موج دوم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه با افزایش آگاهی عمومی، میزان ابتلا نیز کاهش می‌یابد، پس ضرورت دارد رسانه‌‌ها، فعالان فضای مجازی و اقدامات دستگاه‌ها به گونهای باشد که این حساسیت را در میان مردم تقویت کند و به‌هیچ وجه نباید طوری عمل کنیم که موجب ترس مردم شود بلکه هدف افزایش آگاهی مردم است.

حسن‌نژاد با اعلام اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا در استان در مراکز تجمعی و مراسم عروسی، ختم و جشن ها بوده است، خاطرنشان کرد: دهیاران و بخشداران نسبت به برگزاری مراسم عروسی در باغ‌ها دقت و نظارت بیشتری اعمال کنند و نیروی انتظامی را در جریان این مسائل قرار دهند تا به نوعی برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.   

وی در پایان گفت: کنترل و نظارت بر مراکز تفریحی، مراسم عروسی، ختم و جشن‌ها از اولویت‌های مهم پیشگیرانه در شهرستان‌ها بوده است که گزارش‌های  لازم توسط فرمانداران به‌صورت روزانه دریافت می‌شود.

 

تصاویر این گزارش مربوط به دو هفته گذشته یعنی درست زمانی‌که مازندران در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار داشته است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول