اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سکوت یانکی‌ها زیر باران حوادث ناشناخته!

دستکم از هفته پیش تاکنون، از حریق در رزم‌ناو «بونهام ریچارد» گرفته تا منابع طبیعی یوتا، ۵ آتش‌سوزی مهیب در آمریکا گزارش شده، حوادثی که ابعادشان بزرگ اما علت‌شان ناشناخته است و سردمداران آمریکا را در قبال آن سکوت کرده‌اند.

سکوت یانکی‌ها زیر باران حوادث ناشناخته!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر در گزارشی به بررسی حوادث رخ داده در آمریکا در هفته گذشته پرداخته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

حوادث در هر کشوری اتفاق می‌افتد و با آن مثل رویدادی رفتار می‌شود که اگرچه عادی نیست؛ اما علتی دارد که می‌تواند ناشی از نقص فنی، خطای انسانی و یا حتی مصائب طبیعی باشد.
هر ساله در استرالیا و آمریکا، هزاران هکتار جنگل و علفزار دستخوش حریق می‌شود و در هر جای دنیا این احتمال وجود دارد که کشتی به گِل بنشیند و قطارها با یکدیگر برخورد کنند.
پس چرا وقتی در ایران، حوادثی از این دست اتفاق می‌افتد؛ رسانه‌های غربی می‌کوشند طوری وانمود کنند که انگار علتی در میان است که مردم از آن بی‌خبرند. اما اگر همان حوادث در آمریکا رقم بخورد؛ عباراتی چون «نمی‌دانیم»، «معلوم نیست» یا «باید تحقیق کنیم و بعد جواب بدهیم»؛ پاسخ مناسبی به مردم تلقی می‌شود و رسانه‌ها هم اصلاً خود را درگیر فرضیه‌های توطئه از آن نوعی که برای ایران می‌پسندند، نمی‌کنند.

رزم‌ناو «یواس‌اس بونهام ریچارد»

هفته گذشته، رزم‌ناو «یواس‌اس بونهام ریچارد» آمریکا برای ۴ روز متوالی در آتش سوخت و تا آستانه غرق شدن پیش رفت. البته که رسانه‌ها لحظه به لحظه این حادثه را با گزارش‌های دهان پرُ کنی چون تلاش تیم اطفا حریق، پشتکار امدادرسانان و در نهایت ابراز خوشحالی از سلامت شمار زیادی از بازماندگان پوشش دادند؛ اما به همان اندازه با سرعت از روی عبارت «علت نامعلوم است» عبور کردند.
مثلاً چرا هیچ رسانه غربی این فرضیه را مطرح نکرد که سال‌ها است که جمهوریخواهان آمریکایی، در تلاش برای گرفتن بودجه نظامی بیشتر از کنگره، روی دورنمای عظمت ناوگان دریایی چین مانور می‌دهند.

نیروگاه برق شهر «ویتفیلد» ایالت «ایندیانا»

حریق در نیروگاه برق شهر «ویتفیلد» ایالت «ایندیانا» که روز پنجشنبه اتفاق افتاد. حادثه‌ای که ابعادش بزرگ اما دلیلش ناشناخته بود.

کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور»

حادثه دیگری نیز در همان پنجشنبه و این بار هم در ایالت ایندیانا رخ داد. کوره ذوب کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور» منفجر شد و باز هم علت دقیق این رویداد به زمانی دیگر موکول شد.

418 هکتار از منابع طبیعی ایالت یوتا

همزمان، از صبح پنجشنبه، بخشی از منابع طبیعی ایالت «یوتا» دستخوش حریقی شد که ۴۱۸ هکتار از ارضی جنگلی را به کام کشید و همچنان در حال پیشروی است.

کارخانه مواد شیمیایی آلکمیکس در ایالت جورجیا

بامداد امروز شنبه نیز آتش‌سوزی گسترده در کارخانه مواد شیمیایی آلکمیکس در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون (فرودگاه آتلانتا) در جنوب ایالت جورجیا رخ داد. در اینجا هم حرفی طبق معمول از علت نیست!

صنایع، زمین، جنگل و البته نیروی انسانی در همه جای دنیا عزیز است و ای کاش هرگز حادثه‌ای نبود که دامنه قلب آدمی را از نگرانی تا اندوه، مشوش کند. اما سوالی که بی‌پاسخ باقی می‌ماند این است که آیا نوع برخورد رسانه‌های غربی با حوادثی که در کشورهای گوناگون اتفاق می‌افتد؛ یکسان است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول