اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهنمای یک رژیم لاغری با اندازه‌های دست

دستان شما می‌تواند به شما بگوید چقدر غذا برای جلوگیری از پرخوری کافی است، این ترفند برای کمک به شما در حفظ رژیم غذایی سالم و افزایش وزن کافی خواهد بود.

راهنمای یک رژیم لاغری با اندازه‌های دست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دستان شما می‌تواند به شما بگوید چقدر غذا برای جلوگیری از پرخوری کافی است، شمارش کالری گاهی بسیار خسته کننده است و اینترنت با برنامه‌های مختلف رژیم غذایی پر شده اما همه آن‌ها مؤثر نیستند. به علاوه، برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط رژیم و سپس اجرای آن زمان و انرژی زیادی لازم است. به نظر می‌رسد که بهترین یاور در این حالت، بدن و دست‌های شماست. این ترفند برای کمک به شما در حفظ رژیم غذایی سالم و افزایش وزن کافی خواهد بود.

اولین و مهم‌ترین چیزی که در یک رژیم لاغری باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمک‌تان می‌کند، اشتباه می‌کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع بینانه برای کاهش وزن‌تان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می‌توانید با ورزش سخت و یک برنامه غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

نکته طلائی، رژیم آقایان و خانم‌ها متفاوت است

برای آقایان توصیه می‌شود که وعده غذایی آن‌ها از اندازه دو دست بیشتر نباشد و برای خانم‌ها توصیه می‌شود که وعده غذایی آن‌ها از اندازه یک دست بیشتر نباشد.

پروتئین‌ها – یک کف دست

کف دست شما می‌تواند به شما بگوید مقدار پروتئین مورد نیاز شما چقدر است. محصولات دارای پروتئین بالا مانند سینه مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و ماست یونانی گرچه سالم هستند، نباید از آن‌ها زیاد استفاده کرد. بنابراین، خوب است که فقط در روز یک وعده اندازه کف دست از آن دریافت کنید.

کربوهیدرات – یک مشت

مشت دست به شما می‌گوید چقدر بدن نیاز به کربوهیدرات دارد. تعداد کربوهیدرات‌های موجود در نان، غلات، برنج، سیب زمینی و بلغور باید به اندازه مشت شما در روز مصرف شود. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود به بدن خود انرژی بدهید و وزن‌تان را افزایش ندهید. برای آقایان، ۲ مشت و برای زنان فقط یک مشت کافی است.

پنیر – ۲ انگشت

پنیر به صورت غیرقابل انکاری خوشمزه است. با این حال، خوردن مقدار زیادی از آن واقعاً درست نیست. بنابراین مقداری برابر با حدود ۲ انگشتان شما برای لذت بردن از آن کافی است و به سلامتی شما آسیب نمی‌رساند.

 چربی‌ها – نوک انگشت

لازم نیست روزانه چربی زیادی مصرف کنیم. بنابراین نوک انگشت شما به میزان مورد نیاز و حداکثر چربی مورد استفاده روزانه اشاره می‌کند.

میوه و سبزیجات – ۲ دست کامل

مصرف میوه و سبزیجات تازه، یخ‌زده یا خرد شده باید اندازه مشت‌های باز شما باشد؛ البته ۲ مشت برای آقایان و یکی خانم‌ها. برای اسموتی‌ها و آبمیوه‌ها، توصیه می‌شود روزانه ۱۵۰ میلی‌لیتر بنوشید، زیرا به این شکل آن‌ها دارای مقدار بیشتری قند نسبت به یک محصول خام به خودی خود هستند.

 مواد شیرین – یک انگشت شست به بالا

غذاهای شیرین مانند آب نبات، شکلات، مربا یا کره بادام زمینی پر از قند است. آنها مطمئناً خوشمزه هستند، اما در عین حال بدن شما به هیچ وجه به مقدار زیادی از آن احتیاج ندارد. بنابراین، می‌توانید از انگشت شست خود برای اندازه‌گیری آن‌ها استفاده کنید.

 دسر – مشت بسته

دسرهای دیگری مانند بستنی، کیک، تارت نیز باید محدود شوند. می‌توانید برای اندازه گیری آن از مشت بسته خود استفاده کنید؛ مصرف دسر مورد علاقه شما نباید از اندازه مشت بسته شما بزرگتر باشد.

اسفناج خام به اندازه دو دست کامل

این میزان اسفناج خام مقدار مورد نیاز بدن شما در هر روز است. اصلی‌ترین نکته در مصرف سبزیجات، مصرف آن‌ها به صورت خام است و پختن این دسته از مواد غذایی توصیه نمی‌شود. همانطور که متوجه شدید مصرف اسفناج دو برابر مصرف گوشت قرمز است که البته متخصصان تغذیه مصرف دو برابر میزان توصیه شده در این بخش را هم در رژیم‌های لاغری جایز می‌دانند.

آجیل و مغزها به اندازه یک کف دست نیمه گود شده

آجیل و دانه‌های روغنی به دلیل غنی بودن از املاح معدنی مصرف آن برای بدن ضروری است اما به اندازه استاندارد و مورد نیاز بدن. سعی کنید این دسته از خوراکی‌ها را یک به یک بخورید و از مشت مشت خوردن بپرهیزید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول