اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

لزوم اتحاد و مطالبه گری در ترویج عفاف و حجاب/ چادرِ زن مانع هیچ کاری نیست

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس گفت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب لازم است به صورت همگانی اقدام شود و با روحیه مطالبه‌گری و اتحاد معروف‌ها در جامعه گسترش و از امور نهی شده پرهیز شود.

لزوم اتحاد و مطالبه گری در ترویج عفاف و حجاب/ چادرِ زن مانع هیچ کاری نیست

فاطمه معروفی مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرقدس، با اشاره به رابطه عفت درونی با حجاب بیرونی اظهار کرد: عفت یک پوشش درونی در مقابل افکار و امیال نفسانی و شیطانی و حجاب یک پوشش ظاهری در مقابل نگاه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده از زن است؛ حجاب و عفاف به هم مرتبطند و هریک دیگری را حفظ می کند البته که ارزش عفاف بالاتر بوده و اگر انسان عفیف نباشد یا حجاب ندارد و یا اینکه حجابش آن کارآیی لازم را نخواهد داشت. 

وی افزود: از دوران راهنمایی موفق شدم که بهترین انتخاب یعنی چادر را داشته باشم و از همان موقع هیچ وقت چادر را از سرم بر نداشتم چون معتقدم که وقتی خود انسان اندک تقوای درونی داشته باشد همچنین وقتی با طینت و طبیعت کائنات همراه می شود(که هر چیزی پوششی داره) عقل او حکم کرده و حجاب را انتخاب می‌کند. 

مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس با اشاره به نقش خانواده در انتخاب پوشش مناسب فرزندان گفت: وقتی در انتخاب عقل حکم می‌کند و عشق به چادر سیده النساء العالمین در کنار این انتخاب قرار می‌گیرد و وقتی پدر و مادری هدایت‌گر فرزندشان می‌شوند و با لقمه حلال و توجه و مهربانی مخصوصاً پدر نسبت به دختر و دعای خیرشان بدرقه راه می‌شوند، سخت‌ترین تندبادهای شماتت و تمسخر هم نمی‌تواند چادر را از سرت بردارد چون دیگر حجاب و پوشش محافظ تو هستند.

چادر مزاحم هیچ کار و فعالیتی نیست

وی با بیان اینکه چادر هرگز مزاحم و مانع کار و فعالیت نبوده و نیست، در ارتباط با علل و عوامل بدپوشی در جامعه بیان کرد: هیچ چیز به یک باره اتفاق نمی‌افتد؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن حقد و کینه‌اش نسبت به کشور ما بیشتر و تمام تلاش خود را دوصد چندان کرد تا ما را به زمین بزند. برای این کار برنامه‌ریزی و از افراد صاحب فکرشان استفاده کردند که نه از طریق جنگ سخت، بلکه به روش نرم به هدف براندازی نظام برسند و اولین و مهم‌ترین نقطه را حمله به پوشش زنان و فروپاشی کانون خانواده هدف گرفتند.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس ادامه داد: دشمنان به خوبی می‌دانند تا زمانی که زنان ترازی در ایران هستند که خانواده را در راستای مقدسات و وطن پرستی می‌پرورند و فرزندانی را به دنیا می‌آورند که آن‌ها را فدای انقلاب و ارزش‌های خود می‌کنند باید این زن مورد هدف قرار گیرد. لذا ترویج بی‌بندوباری و عدم تعهد به خانواده و تمایل نداشتن به فرزندآوری و کم کردن جمعیت کشور و در نهایت کم شدن نیروی انسانی و دفاعی و فروپاشی نظام و انقلاب را پیش گرفتند.

معروفی یادآور شد: متأسفانه تا حدی دشمن موفق بوده و از طرفی هم کم کاری مسؤولان و اشتباهات مدیریتی صاحبان امر هم دخیل بوده است. البته هم قبل از انقلاب، از واقعه گوهرشاد تا پیروزی و هم بعد از انقلاب تاکنون زنان ما نقشه دشمنان را شکست دادند و امیدوارم همچنان زنان ما مقاومت کنند و این میراث عظیم و مهم حضرت زهرا(س) را به دولت جهانی حضرت مهدی(عج) برسانیم.  

توجه متولیان فرهنگی به اهمیت عفاف و حجاب

وی با اشاره به چگونگی گسترش حجاب اسلامی در جامعه ابراز کرد: همانطور که سال‌ها طول کشید و هزینه‌ها برای بهبود وضع موجود صرف شد، زمان و هزینه زیادی می‌خواهد تا اوضاع ما در زمینه عفاف و حجاب بهبود یابد و معتقدم همه متولیان فرهنگی اول به اهمیت ویژه این موضوع پی ببرند، سپس ثبات قدم داشته باشند تا با هم افزایی نیروهای فرهنگی و انقلابی به نتیجه مطلوب برسیم.

مبلغ و فعال فرهنگی یادآور شد: امیرالمومنین علی(ع)، بارها از اتحاد دشمنان در باطل، و تفرق مؤمنین در حق اظهار تعحب می‌کردند و فرمودند: «شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند قلب را مى‌میراند و غم و اندوه را به روح انسان سرازیر مى‌کند که آن‌ها(دشمنان) در مسیر باطل خود، چنین متحدند و شما در مسیر حق تان، اینگونه پراکنده و متفرق هستید!»  

لزوم ارتباط صمیمی مادران با دختران 

معروفی برنامه‌های گوناگونی را برای جذب دختران جوان معرفی کرد و گفت: همیشه در کنار سایر کارهای خود  سعی دارم با دختران ارتباط دوستانه و صمیمی‌تری داشته باشم و به هر بهانه‌ای مثلاً آموزش سرود، تولید محتوا، مسابقه، تشکیل گروه‌های آموزشی و دعوت ویژه از دختران در برنامه‌ها حداقل مانع از دست رفتن و انحراف دختران شهرم نشوم و همواره سعی دارم برنامه‌هایی داشته باشم تا ارتباط بیشتری با دختران برقرار شود مانند اجرای برنامه‌های شاد و متنوع چون به هر دلیلی برخی مادران ما ارتباط گرم و صمیمی با دختران خود ندارند و همین عامل خودنمایی و ناهنجاری‌ها در دختران و بانوان جوان خواهد بود و ما نیز با نحوه برخورد و رفتار و برنامه هایی که اجرا می‌کنیم می توانیم بخشی از این خلاء را جبران کنیم.  

وی که مدیریت کانون فرهنگی تبلیغی را نیز برعهده دارد، اضافه کرد: دختران ما و بانوان ما نیاز به شادی و امید دارند و  پیشنهاد می‌دهم پس از سپری شدن دوران کرونا یک دورهمی بزرگ شهرستانی از دختران و بانوان شهر داشته باشیم و با تشکیل گروه‌ها، تولید محتوا و تشکیل پاتوق دختران قدسی، معرفی مد و لباس ایرانی، برگزاری اردوها و آموزش سبک زندگی، برگزاری مسابقات ویژه بانوان و دختران در فضای پارک بانوان دور هم جمع شویم و در همین دورهمی‌ها خوراک فکری و فرهنگی سالم به دختران و بانوان بدهیم.  

بانوان ایرانی نشانه‌های مهر الهی در زمین

مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس عنوان کرد: بانوان ایران نشانه‌های مهر الهی در زمین هستند و نباید اجازه دهند کسی روحیات لطیف و روح والای آن‌ها را به چالش بکشاند.

معروفی تأکید کرد: خداوند، خالق انسان‌ها است و بهتر می‌داند که چطور از خودمان نگهداری کنیم که آسیب نبینیم و  به قول پیامبر مهربانی‌ها، زن ریحانه است و شما می‌دانید چقدر لطیف هستید، برای همین است که خداوند مرد را مسؤول تأمین شما قرار داد. قرار نیست با این روح لطیف در جامعه با هرکسی برخورد داشته باشید و ناملایمات را تحمل کنید.

وی افزود: امروز در جوامع غربی نیز بسیاری از زنان پی به ارزش خود برده‌اند و نسخه‌های اسلام را در مورد زنان می‌پسندند و دنیا به زن مسلمان غبطه می‌خورد.  

این فعال فرهنگی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری فرمودند که مسئله‌ زن و خانواده برای کشور، جزو مسائل درجه‌ یک است پس اگر ما زنان، این هسته مرکزی معنویت اصلاح شویم، طبیعتاً جامعه نیز اصلاح خواهد شد و این زیبا است که ما زنان می‌توانیم این قدر تأثیرگذار باشیم.  

معروفی در ارتباط با اهمیت فضای مجازی و استفاده نادرست از آن که موجب منحرف شدن مخاطب به گروه‌های ضداسلامی و ایرانی، و ابزاری برای سست شدن مسائل ارزشی و انسانی شده گفت: این مسأله باید از طرف مقامات رسمی حل شود ولی متأسفانه سیاست‌ها و دستگاه‌های مربوطه کاری نمی‌کنند و فضای مجازی و ماهواره بصورت افسار گسیخته در ذهن و فکر بخشی از افراد جامعه جولان می‌دهد و هر کسی که تقوای ضعیفی داشته باشد حتما آلوده به این فضا خواهد شد.

وی ادامه داد: اوضاع نابسامان جوانان، خانواده و تربیت کودکان، آمار طلاق و تک فرزندی و بالا رفتن سن ازدواج همگی گویای تأثیر این فضا بر زندگی اعضای جامعه ما است. 

اعتقادات و دین هدف‌گیری شبکه‌های معاند 

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس یادآور شد: اینها ظاهر امر است اما برخی شبکه‌های معاند با شبهه افکنی، اعتقاد و دین را هدف گرفته‌اند. وقتی اعتقاد به توحید، معاد، اسلام و قرآن سست می‌شود و خودمان علیه خودمان قیام می‌کنیم دیگر چه کسی می‌تواند هویت ما را به خودمان برگرداند؟ وقتی ما از درون دچار استحاله شویم و انقلاب از درون تخریب شود، دیگر با هیچ انقلاب سیاه و سفیدی قابل برگشت نیست.  

معروفی تصریح کرد: نقش زن در این قضایا بسیار تاثیرگذار است زیرا تأثیر مستقیم بر روی خانواده، همسر، فرزند و عالم دارد و در حقیقت زن وقتی ناسازگار شود عالم به هم می‌ریزد، چرا خدواند وجود یک زن یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) را محور عالم قرار می دهد؟! و می فرماید: «تمام این عالم را برای پنج تن آل عبا آفریدم بلکه بخاطر محبت این‌ها آفریدم، این‌ها چه کسی هستند؟! هم فاطمه و پدر و همسر و فرزندان...» نام فاطمه و وجود یک زن را چنان محور قرار می‌دهد که نشان از محوریت وجود زن در تمام هستی است. 

امربه معروف و نهی از منکر باید یک مطالبه عمومی باشد

وی با اشاره به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: همانگونه که سازمان حج و زیارت به جای مردم حج به جا نمی‌آورد و اداره اقامه نماز به جای مردم نماز نمی‌خواند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم به جای مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند، بلکه این یک مطالبه عمومی و یک پویش باشد که هر جا مردم معروفی دیدند تشویق و تأیید کنند و هر جا هر منکری را دیدند خود مردم نهی کنند. این واجب هم مثل نماز است و حتی پرتکرار تر از نماز.

مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس  در پایان گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده و در بین مردم وجود ندارد یا خیلی کم شده و لازم است که پویشی حاصل شود تا مردم خودشان تذکر دهند و این تأثیرش خیلی بیشتر از این است که عده‌ای در حکومت این وظیفه را داشته باشند و بقیه مردم بی‌تفاوت باشند، روحیه تذکر و مطالبه‌گری را باید در بین مردم تقویت کرد. 
 
انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول