اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۶۰ هزار بسته غذایی در سه مرحله در ورامین توزیع می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ۶۰ هزار بسته غذایی در سه مرحله در بین مردم ورامین در قالب طرح مساوات و همدلی توزیع می‌شود.

۶۰ هزار بسته غذایی  در سه مرحله در ورامین توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور عصر امروز در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان ورامین به منظور هماهنگی ارائه کمک‌های مؤمنانه به مردم این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشور با شرایط حساسی مواجه و معیشت مردم در مخاطره قرار افتاده است و وضعیت به گونه‌ای نیست که بنشینیم و حرف بزنیم، بلکه همه باید وارد میدان شده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی ما مسؤولیت قبول کردیم، باید از شعار پرهیز کرده و به قدر وسع و توان خود، با کار جهادی انتظارات به حق مردم را  ادا کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: حل اساسی مسائل و مشکلات جامعه، به تصمیم گیری کلان در سطح نظام نیاز دارد، هماهنگی دولت و سران نظام باید در چارچوب  قانون تعریف شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد، حضور ارگان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان به این معنی نیست که در کار دولت دخالت کرده و یا وظایف آن را انجام دهیم بلکه به خاطر امید بخشی به مردم و جلب مشارکت آن‌ها این اقدامات انجام می‌شود.

فتاح تصریح کرد: کمک رسانی به مردم در قالب مواسات باید به مصوبه و قانون تبدیل و اجرا شد تا این اطمینان به مردم داده شود که مسؤولان در تمامی مراحل به فکر آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در جریان شیوع ویروس کرونا گفت: بنیاد مستضعفان با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تمامی مراحل شیوع کرونا، در کنار مردم بود و در قالب تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در مواسات بر دوش همه گذاشتند، ۶۰۰ هزار بسته غذایی و ۷۰۰ هزار افطاری ساده در مناطق مختلف کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور افزود: علاوه بر این، به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان 230 میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجازه بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

فتاح یادآور شد: کمک مؤمنانه بنیاد مستضعفان به پایان نرسیده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی مواسات، این کمک‌ها طی سه مرحله دیگر شامل دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: به غیر از کمک‌های متمرکزی که به بهزیستی ، کمیته امداد، زندان‌ها و سایر نهادهای حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شد، تمامی افراد آسیب‌پذیر، از جمله زباله‌گردها، کولبران، قایقرانان، ناشران و فعالان در آرامستان‌ها که مغفول مانده‌ بودند نیز از این حمایت‌ها برخوردار شدند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از کمک بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت در تأمین الکل، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و آمبولانس خبر داد.

فتاح ابراز کرد: حساب دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باید از سایر نهادها جدا باشد و در این مرحله تمامی افراد تحت پوشش از حمایت‌های بنیاد برخوردار می‌شوند و نباید هیچ کس از این افراد، از قلم افتاده و از بسته‌های حمایتی بی‌بهره بماند.

وی در پایان گفت: علاوه بر این، سپاه پاسداران ورامین از ۲۰ هزار بسته حمایتی برخوردار شده و تمامی افرادی که توسط سپاه معرفی می‌شوند حتی میهمانان افغانستانی نیز از این بسته‌ها برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول