اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: استقرار ناو هواپیمابر انگلیس در منطقه اقدامی خطرناک است

سفیر چین در انگلیس در مصاحبه با یکی از نشریات این کشور همراهی انگلیس با آمریکا و اعزام ناو هوپیمابر به منطقه را گامی خطرناک خواند.

پکن: استقرار ناو هواپیمابر انگلیس در منطقه اقدامی خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر چین در انگلیس نسبت به استقرار  یک  ناوهواپیمابر جدید در اقیانوس آرام  هشدار داد و گفت که این یک اقدام بسیار خطرناک است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «لیو شیائومین» سفیر چین در انگلیس در گفت وگو با روزنامه «تایمز» چاپ این کشور گفت،  همزمان که لندن روابط تجاری با اتحادیه اروپا را در اواخر امسال قطع می‌کند،  نباید به  استقرارهای نظامی ایالات متحده علیه چین بپیوندد.

وی  گفت: «فکر می‌کنم انگلیس بعد از برگزیت  هنوز هم می‌خواهد نقش مهمی در جهان داشته باشد، اما این  مسیر ایفای نقش مهم نیست.»

بر اساس این گزارش، ارتش انگلیس برنامه‌هایی برای استقرار ناوگان «کویین الیزابت» خود در اقیانوس آرام به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی برای مقابله با چین در نظر گرفته است. این کشتی چندی دیگر  قرار است با ادعای  نگرانی درباره آزادی تردد در دریای چین جنوبی در منطقه مستقر شود. انگلیس همچنین هفته گذشته تحت فشارهای آمریکا شرکت مخابراتی «هوآوی» را از طرح توسعه شبکه اینترنتی نسل پنجم خود حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر چین در انگلیس این اقدام علیه شرکت هوآوی را تصمیم ناامیدکننده و اشتباه خواند و پیش بینی کرد که چنین اقدامی مانع سرمایه گذاری چند میلیارد پوندی شرکتهای چینی در انگلیس خواهد شد.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته بر ضرورت تداوم روابط کشورش با چین با وجود تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این زمینه اظهار داشت: «ما به حفظ روابط سازنده با چین متعهد هستیم. تصمیم درباره شرکت هوآوی  این موضوع را تغییر نمی‌دهد.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول