اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رونمایی از دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی در شیراز/ رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های حافظتی در کشور

نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو در شیراز رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی در شیراز/ رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های حافظتی در کشور

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به صورت پرتابل، به عنوان نخستین ونتیلاتور مجهز به تکنولوژی IOT برای بهره‌مندی از اینترنت بوده و با همکاری مشترک شرکت کاوشگران داده‌های سلامت، مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران نخستین نمونه آن تولید شده است.

این دستگاه که ایده ساخت آن از دهم اردیبهشت سال جاری با شیوع بیماری کووید ۱۹ شکل گرفته، دارای امکان اتصال به دو شبکه بی‌سیم LORA و GPRS را دارا بوده و به صورت پرتابل، امکان دستیابی تیم درمان به تمام پارامترهای موردنیاز در مورد علایم حیاتی بیماران حاد تنفسی به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.

از جمله ویژگی‌های این دستگاه تنفس مصنوعی، ایجاد امکان دسترسی آنلاین به ایستگاه پرستاری از درون آمبولانس، اتاق ایزوله یا منزل است.

در شیراز و فارس، طوفانی از خلاقیت و پیشنهادات عملی وجود دارد

رئیس سازمان غذا و دارو در آئین رونمایی از نمونه اولیه این دستگاه تنفس مصنوعی با تقدیر از پژوهشگران و دانشمندانی که زمینه استقلال کشور را در ابعاد اجرائی و عملی فراهم می کنند تا بتوان گام های رفیعی در این زمینه برداشت، اظهار کرد: در شیراز و فارس، طوفانی از خلاقیت و پیشنهادات عملی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در حوزه های درمانی و تحقیقات پزشکی است.

 محمدرضا شانه ساز با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز در حوزه‌های مختلف در کشور مرجعیت دارند، ادامه داد: تولید نمونه اولیه این دستگاه کار مهم و ارزشمندی بوده که با مشارکت دو مجموعه سلامت و الکترونیک در کنار هم انجام گرفته است.
وی افزود: گام‌هایی که برداشته می شود، با توجه به سرعت رشد علم در دنیا بسیار ارزشمند است.

شانه ساز با اشاره به بحران کرونا ویروس در کشور و دنیا و همچنین شرایط تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران، اینگونه اقدامات را راهکاری برای رفع وابستگی کشور به کمک دانشمندان، محققان و کارشناسان زبده عنوان کرد.

او از رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: داروهای درمان کرونا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شیراز و دانشکده داروسازی شیراز ابراز امیدواری کرد شیراز و فارس بتواند در حوزه غذا، داروسازی و تجهیزات پزشکی گام های موثری بردارد.

شانه ساز وظیفه مسوولان را هموار کردن راه محققان خواند و در زمینه صدور مجوز برای پیشبرد این پروژه به مرحله تولید و به کارگیری در حوزه درمان، اعلام همکاری کرد.

معاون وزیر بهداشت با کاربردی و راهگشا خواندن این دستگاه، از ویژگی‌های مثبت آن به امکان کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی اشاره کرد که امکان کنترل بیماران را فراهم می کند.

 او اظهار کرد: همکاری مجموعه مخابرات، فناوری اطلاعات و حوزه سلامت می تواند فرهنگ‌سازی شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده که می تواند راه را برای تولید تجهیزات پزشکی باز کند.

شانه ساز تاکید کرد: در کشور و به ویژه در استان فارس پشتوانه علمی قوی وجود دارد و امید است به زودی مجوزهای لازم برای تولید این محصول از وزارت بهداشت دریافت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: در این ایام بسیاری از دستگاه‌های حیاتی در کشور تولید شد و این دستگاه نیز قابلیت این را دارد که به مرحله تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/ س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول