اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

بررسی بهداشت روان از طریق برنامه تلفن همراه

یک برنامه جدید تلفن همراه با بررسی نحوه استفاده کاربران از گوشی های هوشمند مشخص می کند که وضعیت بهداشت روح و روان اشخاص در حد مطلوب هست یا خیر.

بررسی بهداشت روان از طریق برنامه تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اگر چه استفاده از یک برنامه همراه برای بررسی وضعیت سلامت روانی اشخاص می تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما باید توجه داشت که این برنامه حجم زیادی از اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می کند و لذا می تواند به حریم شخصی اشخاص آسیب بزند.

 

محققان کانادایی که این برنامه را ابداع کرده اند می گویند اپلیکیشن PROSIT می تواند مشکلاتی همچون افسردگی، هیجان یا نگرانی بیش از حد را در افراد شناسایی کند و این امر بر مبنای نحوه استفاده افراد از گوشی های هوشمند رخ می دهد.

برای کشف این موضوعات به مسائلی همچون میزان استفاده از گوشی، میزان انجام تمرینات ورزشی، مقدار خواب، تعداد تماس های روزانه، تاریخچه و سوابق پیام ها، ذائقه موسیقیایی فرد و غیره توجه می شود. همچنین سرعت تایپ افراد و میزان فشار وارده به دکمه های مجازی نشانگر احساسات اشخاص است.

این برنامه به درخواست کاربران فایل های صوتی ۹۰ ثانیه ای در مورد هیجان انگیزترین ویژگی های فردی آنها ضبط می کند وهر هفته در این زمینه به افراد گزارش می دهد. برنامه یادشده فعلا توسط ۳۰۰ کاربر مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول