اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

عقاب مهر قطب جدید فوتبال آذربایجان‌شرقی/فوتبال تبریز با گذشته پرافتخارش فاصله دارد

متاسفانه در یک دهه اخیر فوتبال تبریز نتوانسته در بخش بازیکن‌پروری و استعدادیابی موفق باشد.

عقاب مهر قطب جدید فوتبال آذربایجان‌شرقی/فوتبال تبریز با گذشته پرافتخارش فاصله دارد

سیامک علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ‌ سابقه مربیگری در تیم‌های ‌ملی‌پوشان آذربایجان، گسترش فوتبال، آذرکوثر،‌ شهاب (که با این تیم در رده امیدها در استان سوم شدیم)، جوانان چوب‌نما (مقام سوم استان) و فصل بعدی با تیم امید این باشگاه نایب قهرمان و به مسابقات کشوری صعود کردیم. در ادامه فعالیت ورزشی‌ام هم باشگاه عقاب مهر را تاسیس کردم.

این مدیر جوان که متولد سال 1371 است، افزود: در سال اول عقاب مهر در رده سنی امیدها به لیگ مناطق صعود کرد در سال دوم سهمیه امید شهرداری تبریز را در لیگ دسته یک گرفته که باید بگویم این سهمیه را خیلی دیر تحویل دادند و کلی هم برای تیم از سوی سازمان ورزش شهرداری و بعضی دوستان حاشیه ایجاد کردند و البته باید ذکر کنم که هیات فوتبال خصوصا آقایان ششگلانی، علمی، خاکزاد و شجاعی خیلی از تیم ما حمایت کردند.

وی افزود: در سال اول حضورمان سهمیه لیگ را حفظ کردیم و در سال دوم سعی داریم به مرحله بعدی مسابقات صعود کنیم و با هدف صعود به لیگ برتر‌ برنامه‌های تیم را تدوین کردیم.
 

با هدف استعدادیابی باشگاه عقاب مهر تاسیس شد

علیزاده گفت: باشگاه عقاب مهر در سال 96 تاسیس شد‌ و هدف ما از ثبت این باشگاه، استعدادیابی و کشف بازیکنان آینده‌دار و تیمداری در تمامی رده‌های سنی در سطح استان بوده و سعی می‌کنیم در رده‌های پایه در سطح لیگ برتر تیمداری کنیم. البته باید بگویم در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، زیر 17 سال، جوانان و بزرگسالان در استان تیمداری کردیم و تیم امید‌مان در لیگ دسته یک کشور حضو‌ر دارد و در تلاش هستیم در رده سنی نوجوانان هم یک سهمیه کشوری گرفته و در این مسابقات هم شرکت نماییم و هر تیمی که در سطح پایه قصد واگذاری امتیاز داشته باشد، از انتقال امتیاز آن تیم به باشگاه عقاب مهر استقبال می‌کنیم.

همچنین در صدد لیگ برتری کردن تیم نوجوانان هستیم‌ و کارهای اداریش را با هیات فوتبال هماهنگ کردیم و منتظر جواب نهایی تیم مورد نظر هستیم.

وی در مورد سایر ارکان باشگاه عقاب مهر متذکر شد: مهندس عبدالهی مدیرعامل، دکتر امیری رئیس هیات مدیره و سرهنگ میرزایی عضو هیات مدیره و بنده هم مالک باشگاه هستم.

مربی زیر 17 سال محمد اسدی و سجاد جعفری بوده و کادر مربیان تیم جوانان هم پیمان سلطان‌پور و حسین صبوری هستند و تیم امید هم امسال بنا به شرایط و با تصمیم مدیر عامل و هیات مدیره باشگاه، هدایتش‌ به من سپرده شده است و سرپرست تیم‌های پایه هم آقای عطا محمدی هستند.

علیزاده تصریح کرد: سرمربی تیم بزرگسالان و نوجوانان و نونهالان هنوز مشخص نشده و در یک ماه آینده و با مشخص شدن وضعیت ویروس ، سایر کادر مربیان تیم معرفی خواهند شد.
 

نتایج امید قابل قبول بود/با بدشانسی فینال جوانان را از دست دادیم

مالک باشگاه عقاب مهر گفت: سال گذشته تیم جوانان این باشگاه در بین 4 تیم برتر استان قرار گرفت و با بدشانسی نتوانستیم به دیدار نهایی راه یابیم. امکانات خوبی برای این تیم فراهم کرده و پاداش‌هایی که قول داده بودیم را هم پرداخت کردیم و از لحاظ امکانات، شرایط مطلوبی را فراهم کردیم.  

وی افزود: از نتایج خوب تیم امید می‌توانم به پیروزی بر کاسپین در قزوین، برد برابر شهرداری اردبیل، متوقف کردن تیم ماشین‌سازی اشاره کنم و برابر علم و ادب را تا دقیقه 85 پیش بودیم و با اشتباه داوری در دقیقه 90 از نقطه پنالتی گل تساوی دریافت کردیم و برد را با تساوی عوض کردیم. تیم بزرگسالان هم اگر در بازی آخرش به برتری برسد شانس صعود به سوپر لیگ دارد.

علیزاده یادآور شد: جواد جلیلی از باشگاه ما به تیم آلیانس جمهوری آذربایجان لژیونر شده است و درصدد هستیم بازیکنان بیشتری به تیم‌های دیگر ترانسفر کنیم و چون تیم امید ما در لیگ دسته یک کشور حضور دارد، اکثر بازیکنان مشتاق به حضور در تست و عضویت در تیم هستند و تست قبلی تیم با حضور 250 نفر برگزار شده و به دنبال استعدادیابی از مناطق محروم استان هستیم.

وی افزود: امکانات باشگاه زمین اختصاصی فوتبال و فوتسال، سالن کنفرانس و سالن وزنه‌داری بوده و برای بازیکنان شهرستانی خوابگاه داریم که نزدیک زمین تمرینی تیم است همچنین ابزار تمرینی بروز با استانداردهای جهانی مهیا کردیم و مربیان تیم اکثر دارای مدرک مربیگری  c و B و حتی A آسیا در کنار تیم است.

همچنین در پایه‌ها به دنبال افزودن تعداد تیم‌های کشوری هستیم و در تلاش هستیم با فراهم شدن شرایط موجود تیم بزرگسالان این باشگاه در لیگ دسته 3 کشور حضور یافته و برای صعود به لیگ 2 برنامه‌ریزی نماییم و برنامه ما این است که بازیکنی که از مدرسه فوتبال کارش را آغاز می‌کند تا رده بزرگسالان دغدغه تیم نداشته و شرایط برای درخشش فراهم باشد و امیدواریم این استعدادها سوخت نشده و یا از تبریز خارج نشوند.
 

پیروزی برابر شهرداری اردبیل شیرین‌ترین خاطره

مالک باشگاه عقاب مهر متذکر شد: شیرین‌ترین خاطره حفظ سهمیه تیم امید در لیگ دسته یک با پیروزی برابر شهرداری اردبیل بود و تلخ‌ترین خاطره به عدم صعود تیم جوانان به دیدار نهایی لیگ استان بود که تیم جوانان بازی رفت برابر علم و ادب با 3 گل واگذار کرد، اما بازی برگشت با وجود برتری 3 بر یک و موقعیت‌های زیادی که داشتیم و در نهایت نتوانستیم به دیدار فینال راه یابیم.

سیامک علیزاده گفت: از هیات فوتبال نهایت تشکر را داریم که از ما حمایت کردند و امیدوارم این حمایت‌ها تداوم داشته و از استاندار محترم، اداره ورزش و جوانان استان، شهرداری و فر‌مانداری این انتظار داریم که به فوتبال استان و جوانان این منطقه بیشتر توجه داشته باشند و حضور یک چهره فوتبالی در شورا شهر هم می‌تواند کمک بسزایی به این رشته نماید و زمانی که آقای ششگلانی در شورای اسلامی شهر تبریز بودند، وضعیت فوتبال استان بهتر بود و انحلال باشگاه شهرداری از نتایج خروج ایشان در شورا بود.

مالک باشگاه عقاب مهر اذعان داشت: تیم فوتبال و یا فوتسال بانوان در آینده نزدیک تشکیل می‌شود و در رده بانوان هم تیمداری خواهیم کرد.

وی گفت: با مساعدت پرشک تیم آقای کرداوغلی ‌که کارمند هلال احمر است، باشگاه در حد بضاعت خود و با کمک اولیا، نیازهای اولیه‌ای به افراد نیازمند رسانده است و یک سری اقدامات فرهنگی دیگر هم انجام دادیم که زیاد به دنبال رسانه‌ای کردن این اقدامات نیستیم.‌

این مربی فوتبال تبریز در رده‌های پایه عنوان کرد:‌ متاسفانه در یک دهه اخیر فوتبال تبریز نتوانسته در بخش بازیکن‌پروری و استعدادیابی موفق باشد و قبلا در تیم ملی و حتی تیم‌های پایه تعداد زیادی بازیکن تبریزی حضور داشتند که الان به شدت کاهش یافته و با برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت‌ مسوولان فوتبال تبریز، می‌توان این خلاء را پر کرده و فوتبال استان را به روزهای اوج خود رساند و البته مدیران و مالکین باشگاه هم می‌توانند به مسوولان ورزشی و فوتبالی استان برای بازگشت فوتبال تبریز گذشته پرافتخار خود، مساعدت و یاری دهند.

 

 بی‌‌نیازی فوتبال تبریز از بازیکن غیربومی

وی ادامه داد: برنامه ما این است  بازیکن از مدرسه فوتبال استعداد‌یابی و کشف شده و به تیم‌های پایه اضافه شوند و مراحل تیم‌های پایه یکی بعد از دیگری سپری و بتوانیم بازیکنان خوبی را به فوتبال تبریز و کشور تحویل داده و فوتبال تبریز را بی‌نیاز از بازیکن غیر‌بومی نماییم و این هم برای خود باشگاه عقاب مهر خوب است و هم برای استان ما ‌و حتی شاهد حضور بازیکنان بومی در تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور و سایر تیم های لیگ برتر باشیم.

از مسوولان‌، مدیران باشگاه و مربیانی که ما را حمایت کردند تشکر می‌کنم و با توجه به اینکه نماینده استان در رده سنی امید هستیم، تداوم این حمایت را خواستاریم و از همه می‌خواهم که همدیگر را تخریب نکنیم و باشگاه‌های پشت هم ایستاده و با ارتباطات دو سویه و نزدیک به اعتلای فوتبال استان و تبریز کمک نماییم و این به نفع فوتبال استان آذربایجان‌شرقی است.

وی در پایان گفت: ‌از مادر  و پدرم و  کلیه دوستانی که برای پیشرفت مجموعه تلاش کردند سپاسگزار هستم همچنین تشکر ویژه از دوستی دارم که خیلی حامی باشگاه بود و نخواست اسمش مطرح شود و ان‌شاءالله بتوانیم دست به دست هم داده و باعث ترقی فوتبال تبریز شویم.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول