اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ترس مردم از شنا در کرونا / مستاجرین اماکن ورزشی قم چشم‌انتظار تدبیر مسوولان

تداوم شیوع ویروس کرونا با ایجاد مشکلات زیاد در صنوف مختلف، رشته‌های مختلف ورزشی و مستاجرین اماکن ورزشی نظیر سالن‌ها، زمین‌های چمن و استخرداران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

ترس مردم از شنا در کرونا / مستاجرین اماکن ورزشی قم چشم‌انتظار تدبیر مسوولان

خبرگزاری فارس - رضا جعفری: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش، باشگاه‌های بدنسازی، رشته‌های انفرادی و بدون برخورد از اول خرداد ماه مجوز فعالیت گرفتند، سالن‌های ورزشی از یازدهم خرداد فعالیت خود را آغاز کردند و استخرها نیز از دهم تیر ماه پذیرای علاقمندان به شنا بودند، اما ظاهرا مردم قم میلی به حضور در فضاهای ورزشی نشان نمی‌دهند و نگران ابتلا به ویروس پرخطر کرونا هستند.

این در شرایطی است که پیرو تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با کرونا در ورزش توسط وزارت ورزش و جوانان، هم اکنون اماکن ورزشی اختصاصی رشته‌های رزمی، تکواندو‌، کاراته، بوکس، جودو، ووشو، کونگ‌فو و هنرهای رزمی و رشته کشتی مجوز فعالیت ندارند و این اماکن تعطیل هستند.

 

شرط فعالیت استخرها با ۵۰ درصد ظرفیت و عدم استقبال مردم

اما کرونا وضعیت نامساعدی را برای ورزش قم رقم زده زیرا خبرها حاکی است در این مدت هر یک از مستاجرین اماکن ورزشی اعم از استخر، زمین چمن و سالن‌ با ارسال نامه‌های مختلف به این اداره کل از عدم مراجعه شهروندان به فضاهای ورزشی به دلیل اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا، بابت کسب درآمد و تامین هزینه‌های جاری و پرداخت اجاره‌ بها به شدت نگرانند.

در این بین ظاهرا استخرداران مشکلات بیشتری دارند، به دلیل اینکه از زمان بازگشایی استخرها، به واسطه اهمیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تاکید «ستاد مقابله با کرونا در ورزش» و «وزارت بهداشت و مرکز بهداشت قم» مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در استخرهای شنا و فعالیت استخرها با ۵۰ درصد ظرفیت، گزارش‌ها حاکی از این است که شهروندان هیچگونه استقبالی از استخرها ندارند و عملا استخرها فعالیت نمی‌کنند.

استخرداران می‌گویند از روزی که مجوز بازگشایی استخرها صادر شده یا کسی به استخرها مراجعه نمی‌کند یا تعداد مراجعه کنندگان به انگشتان دو دست نمی‌رسد، در حالی که استخرداری به واسطه برخورداری از تاسیسات هزینه‌های زیادی دارد و با این شرایط، ادامه فعالیت استخرها نه تنها صرفه اقتصادی ندارد، بلکه زیان و آسیب اقتصادی و مالی به همراه دارد، همین مشکل را مستاجرین سالن‌ها و زمین‌های چمن هم دارند و آنها هم از وضع موجود و آینده مبهم به دلیل کرونا در استرس به سر می‌برند.

 

مستاجر استخر حجاب: از پس حقوق ناجیان برنیامده‌ام، شرایط بسیار بد است

مدیر استخر حجاب مجموعه ورزشی جوادالائمه منطقه نیروگاه قم به خبرنگار فارس گفت: با توجه به نامه اداره بهداشت قم جهت بازگشایی استخر و تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی، اتاق ماساژ، سونا و جکوزی استخر تعطیل شده و اجازه بهره‌برداری نداریم، همچنین به ما گفته‌اند که با نصف ظرفیت استخر را پذیرش کنیم اما به دلیل تبلیغات فراوان تلویزیونی و رسانه‌ای مبنی بر ممانعت مردم از حضور در اماکن عمومی و مراقبت‌های ویژه جهت کرونا نگرفتن، سانس بانوان استخر تعطیلی شده، آموزش شنا مراجعه‌ کننده‌ای ندارد و استقبال آقایان از شنا به شدت ضعیف است.

حمید بابایی تصریح کرد: بنده از پس حقوق ناجیان برنیامده‌ام، بماند که برای پرداخت حقوق پرسنل، قبوض مصرفی آب، برق، گاز، تلفن و اجاره بهای استخر نیز درآمدی نداشته‌ام، نظر بنده این است که استخرها تعطیل باشند بهتر است، چون واقعا مشکلات زیادی داریم و شرایط بسیار بد است.

 

مدیر سالن نارنج: اجاره بها با توجه به مشکلات پیش آمده، تعدیل گردد

مدیر سالن نارنج مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم در شهر پردیسان نیز از وضع موجود ابراز نگرانی کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش استفاده از سالن‌های ورزشی شده، کلاس آموزشی تشکیل نگردیده و درآمدزایی از سالن برای پرداخت اجاره بها و دستمزد عوامل به شدت کاهش یافته است.

موسی محمدی که به اتفاق برادرش همزمان سالن مهر قم را نیز مدیریت می‌کند، افزود: پیشنهاد ما این است که اجاره بها با توجه به مشکلات پیش آمده، تعدیل گردد، از مدیر کل ورزش و جوانان خواسته‌ایم مانند گذشته نسبت به این موضوع هم تدبیر لازم برای حمایت از مستاجرین انجام شود.

 

مدیر چمن حیدریان: کلاس‌های آموزشی، مسابقات و سانس‌ها لغو شده‌اند

مدیر زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم نیز با ابراز نگرانی از این شرایط، تصریح کرد: با توجه به فراگیری بیماری کرونا در سطح کشور، مجموعه‌های ورزشی از جمله زمین چمن شهید حیدریان از اول اسفند ماه سال 98 تا خرداد امسال تعطیل بوده است.

محمد نویسی افزود: درآمد اصلی ما از برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات و سانس‌های اجاره‌ای است اما با توجه به وضعیتی که کرونا بر جامعه حاکم کرده، تمامی آنها لغو شده و این مجموعه هیچ‌گونه درآمدی نداشته است، به همین خاطر از اداره کل ورزش و جوانان خواهش کرده‌ایم با توجه به اینکه خانواده‌ها درگیر این بیماری بوده و از حضور فرزندان خود در کلاس‌های آموزشی ممانعت می‌کنند،  نسبت به اجاره بهای ماه‌های بعد ما را حمایت کند.

 

مدیر سالن منتظرالمهدی: توان پرداخت اجاره بها را نداریم

مدیر سالن ورزشی منتظرالمهدی قم نیز اظهار کرد: در فصل تابستان با توجه به اینکه دانش‌آموزان و مدارس تعطیل هستند و استقبال خوبی از ورزش و کلاس‌های آموزشی صورت می‌گیرد، هر ساله بیشتر مستاجرها کمبود درآمد خود در فصول دیگر را در تابستان جبران می‌کنند اما امسال وضعیت بسیار خراب است.

ابوالقاسم آقاکوچکی عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا و اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین ترس خانواده‌ها و استقبال نکردن از برنامه‌های اجرایی در فضاهای ورزشی، متاسفانه با کمبود درآمد مواجه شده‌ایم و توان پرداخت اجاره بهای سالن را نداریم، خواهشمندیم تدابیری اندیشیده شود تا با هر شیوه‌ای که مسوولان صلاح می‌دانند جبران خسارت شود.

 

منعم: برای رفع مشکلات با وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کرده‌ایم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم به خبرنگار  فارس گفت: علاوه بر استخرداران، مستاجرین سالن‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی در نامه‌های مکرر، از کاهش شدید استقبال شهروندان از سانس سالن‌ها و عدم تمایل برای ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی نگران بوده و خواستار مساعدت از سوی این اداره کل و وزارت ورزش و جوانان برای تعدیل در رقم اجاره‌ بهای اماکن هستند.

رسول منعم تصریح کرد: اجاره بهای مستاجرین تمام اماکن ورزشی این اداره کل که به بخش غیر دولتی واگذار شده، در دوره تعطیلی اماکن به دلیل شیوع کرونا پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونا بخشیده شد تا نگرانی این عزیزان را برطرف کنیم، اما در شرایط فعلی باید منتظر تصمیم ستاد باشیم.

وی تاکید کرد: این موضوع که وضع موجود آسیب‌ها و خسارات زیادی را به ورزش کشور وارد کرده و در موضوع قرارداد مستاجرین اماکن ورزشی وضعیت نگران کننده‌ای وجود دارد را با وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کرده‌ایم و امیدواریم تدابیری صورت بگیرد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام /خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول