اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صندلی خالی ۲۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی/ کمبود معلم را دریابید

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از صندلی خالی دو هزار و ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده فقط ۳۶۰ نیرو به نیروهای آموزش و پرورش افزوده می‌شود.

صندلی خالی ۲۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی/ کمبود معلم را دریابید

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، جمعیت دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی را بیش از ۱۷۸ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز پایه اول وارد مدارس می‌شوند که نسبت به سال گذشته حدود سه درصد رشد دارد.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان استان در دو هزار و ۷۵۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند، بیان داشت: 36 آموزشگاه دو نوبته در بیرجند فعال است و ۲۳۸ کلاس درس باید در بیرجند احداث شود.

بیش از ۴۵ طرح آموزشی و پرورشی با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه به بهره‌برداری برسد

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اجرای ۹۶ طرح آموزشی در سطح استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد ۹۲ پروژه با مشارکت خیران احداث می‌شود و همچنین بیش از ۴۵ طرح آموزشی و پرورشی با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه به بهره‌برداری برسد.

واقعی از صندلی خالی دو هزار و ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده فقط ۳۶۰ نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان، پیمانی ماده ۲۸ و سرباز معلم به نیروهای آموزش و پرورش افزوده می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند در آموزش و پرورش استان، تبیین کرد: در توزیع مجوزهای تخصیص‌یافته ترتیبی اتخاذ شد که اولویت استخدام با مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان و براساس شدت نیاز، مقتضیات منطقه‌ای و میزان توسعه‌یافتگی شهرستان‌ها صورت پذیرد.

با توجه به پیگیری‌های به ‌عمل آمده و با توجه به نیاز مبرم استان به نیروی انسانی و قرار گرفتن در ردیف استان‌های محروم بر خلاف آزمون سال گذشته امتیاز بومی برای متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از در نظر گرفته شدن امتیاز بومی برای متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های به ‌عمل آمده و با توجه به نیاز مبرم استان به نیروی انسانی و قرار گرفتن در ردیف استان‌های محروم بر خلاف آزمون سال گذشته امتیاز بومی برای متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

واقعی مطرح کرد: ثبت‌نام متقاضیان طبق سنوات گذشته از طریق سایت سازمان سنجش براساس تاریخ‌های اعلام شده وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد گرفت و علاقه‌مندان به حرفه معلمی می‌توانند اخبار مربوطه را از سایت مذکور پیگیر باشند.

تا سال تحصیلی آینده حدود یک هزار نیرو از بدنه آموزش و پرورش استان بازنشسته و این روند تا سال ۱۴۰۱ روند صعودی دارد

 

وی با بیان اینکه تا سال تحصیلی آینده حدود یک هزار نیرو از بدنه آموزش و پرورش استان بازنشسته و این روند تا سال ۱۴۰۱ روند صعودی دارد، عنوان کرد: با توجه به آمار بالای بازنشستگی استان، پذیرفته‌شدگان پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی فعالیت خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: از محل آزمون استخدامی سال گذشته حدود ۱۷۰ نفر به جمع آموزش و پرورشی‌های استان افزوده می‌شود و همچنین برای جبران کمبود نیرو، جذب مربی مهدها که قبل از سال ۹۱ با این اداره‌کل همکاری داشته‌اند، انجام شد.

واقعی خاطرنشان کرد: برای جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان سهم استان ۱۹۵ نیرو تعیین شده که این دانشجوها پس از دانش‌آموختگی طی چهار سال آینده به این حوزه ورود می‌کنند.

انتهای پیام/3403/ح/ی 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول