اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف وارد بغداد شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و به منظور رایزنی با مقامات عراقی وارد بغداد شد.

ظریف وارد بغداد شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی و در رأس هیأتی راهی این کشور شد، دقایقی قبل وارد بغداد پایتخت این کشور شد. 

این نخستین سفر ظریف پس از تصدی مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کند. دیدار با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.

وی همچنین در این سفر قرار است با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق و «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی نیز دیدار و بعد از آن به اقلیم کردستان عراق خواهد رفت و سپس به تهران باز خواهد گشت.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه عراق درباره سفر ظریف به عراق گفته بود: «سفر یکشنبه وزیر خارجه ایران به بغداد در راستای تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور صورت می‌گیرد. در این سفر، چالش‌های مشترک و امکان استفاده از فرصت‌های پیش‌روی ممکن در راستای منافع مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

الصحاف عنوان کرد: ظریف با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان و همچنین وزیر خارجه عراق دیدار خواهد کرد.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این خصوص در توئیتر نوشت: «سفر دکتر ظریف به عراق در راستای تقویت روابط و مناسبات راهبردی دو کشور ایران و عراق در همه زمینه هاست.» 

سفر ظریف به عراق در حالی انجام می شود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است برای اولین بار در پس از تصدی این سمت روز سه‌شنبه به تهران سفر کند. الکاظمی قبل از تهران نیز به ریاض سفر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پی شیوع کرونا سفرهایی به سوریه، ترکیه و روسیه داشت و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول